Mimo, że Instagram początkowo był dostępny jedynie na urządzenia z systemem spod znaku nadgryzionego jabłka, to sama marka nie posiadała na nim swojego oficjalnego konta. Do przedwczoraj.

Apple podbija Instagram – takie nagłówki możecie przeczytać w serwisach dzielących się wiadomościami z tech-branży. I nie ma w tym nic przesadzonego. Oficjalne konto Apple w ciągu doby zdobyło ponad 320 tysięcy obserwatorów i jest na dobrej drodze, by dostać się do czołówki największych kont na platformie należącej do Marka Zukcerberga. Liczby liczbami, ale sam sposób prowadzenia działań komunikacyjnych Apple na Instagramie jest, choć może niezbyt świeży, to na pewno angażujący.

Zostań gwiazdą Instagrama… Apple

Apple zdecydowało się prowadzić swoje konto w spsosób niestandardowy, ale jednak coraz częściej spotykany wśród innych marek. Profil ten będzie bazował bowiem nie na zdjęciach produktów firmy, ale na fotografiach i filmach stworzonych przez odbiorców za pomocą smartfonów marki. Można śmiało więc powiedzieć, że profil Apple na Instagramie będzie prowadzony przez użytkowników sprzętu z jabłkiem na obudowie. Każdy post będzie opatrzony krótkim komentarzem autora oraz oznaczeniem jego profilu. Aby Twoje zdjęcia miało szansę znaleźć się na oficjalnym profilu Apple, wystarczy, że oznaczysz je hashtagiem #ShotoniPhone. Hashtag ten związany jest z trwającą od dłuższego czasu kampanią „Shot on iPhone”, która bazuje na ukazywaniu treści generowanych przez samych użytkowników.

Wykorzystać Instagram

Jak na chwilę obecną widać, Apple zapewne dobierać będzie zdjęcia, które będą nie tylko kreatywne, ale i pokażą możliwości, jakie oferuje ich sprzęt w kontekście fotografii. Marka chce pokazać, jak jej urządzenia zapisują się w naszym codziennym życiu i pozwalają upamiętnić każdą jego chwilę. Prowadzący profil wykorzystują stosunkowo niedawno wprowadzone albumy zdjęć, dzięki czemu mogą zaprezentować aż pięciu twórców naraz. Apple zdecydowało się także wykorzystywać Instagram Stories, na którym możemy obejrzeć wideo prezentujące inspirujące wpisy użytkowników. To właśnie aktywnością samych użytkowników, firma chce pokazać swoje zalety. Oglądając tego typu treści, Ci niezdecydowani na zakup sprzętu od Apple, mogą szybciej podjąć decyzję o jego nabyciu.

Kampania iPhone’a 8?

Jak dotąd Apple nie czuło konieczności prowadzenia wzmożonych działań promocyjnych w mediach społecznościowych. Niektórzy sugerują, że pojawienie się marki na Instagramie jest związane ze zbliżającą się premierą iPhone’a 8 – w sieci pojawiają się co jakiś czas informacje sugerujące, że nowy iPhone przyniesie spektakularne zmiany dla fotografii mobilnej, skupiając się jeszcze bardziej na perfekcyjnym wykonywaniu zdjęć. Cóż, czas pokaże. Jednego możemy być pewni: Apple już odniosło sukces na Instagramie.