Android porzuca łakocie i zmienia logo

Android porzuca łakocie i zmienia logo

Opublikowano 23.08.2019 15:47 -


Wraz z 10 wersją systemu Android Google zdecydowało się na rebranding swojego systemu. Nowe logo to nie jedyna zmiana, na którą przygotować się muszą miłośnicy systemu z sympatycznym robotem.

Rebranding Androida to pierwsza od pięciu lat tak duża zmiana w wizerunku tego systemu operacyjnego. Wydaje się, że okrągła 10. wersja to idealny moment na taką zmianę.

Android na diecie – z nazwy znikają słodycze

O historii nazwy systemu, która od zawsze powiązana była ze słodyczami, przeczytacie już we wpisie naszej nowej redakcyjnej koleżanki – Mariki. Ja wspomnę tylko, że Google zdarzało się sprzedawać nazwę innym podmiotom, stąd takie wersje systemu Android jak Android 4.4   -  KitKat czy Android 8.0. Od kolejnej wersji Androidy będą miały po prostu numery. Android o kodowej nazwie Q, który mógł być Quiche – rodzajem ciasta czy Quindim – rodzajem deseru, będzie po prostu Androidem 10, zupełnie jak w iOS. Czyżby Google znów krok za Apple?

Android ma teraz cyfry, jak ios

Nowe logo Androida

Poza zmianą nazwy kolejnych wersji zdecydowano się także na stworzenie nowego logo dla systemu. Poprzedni znak, funkcjonujący od 2014 roku zostanie zastąpiony zupełnie nowym. O ile typografia moim zdaniem nie potrzebowała większych zmian, to kolorystyka troszeczkę się zestarzała.

Stare i nowe logo androida

W nowym logo wreszcie oficjalnie pojawia się robot. Popularny Andy towarzyszy Androidowi od początku, jednak stałe miejsce w znaku zyskał dopiero teraz. To jakby powtórzenie sytuacji z nowym logo Mailchimpa, w którego nowym logo pojawił się na stałe Freddy sympatyczna małpa w czapce listonosza. Głowa Andy'ego pojawiła się w logo, ale kosztem utraty reszty ciała. No ale czego się nie robi dla odrobiny sławy. Google zdecydowało się także na zmianę fontu w logo na mniej charakterystyczny, prawdopodobnie dochodząc do wniosku, że dodanie sygnetu pozwoli odciążyć logotyp komunikacyjnie. Stąd także zmiana koloru, na neutralną czerń.

Nowy wizerunek Androida to także nowa, bardziej żywa i nowoczesna, kolorystyka. W tym przypadku też jest zdecydowanie lepiej, jednak niestety Google nie wyróżnia się niczym z setek przeprowadzanych teraz rebrandingów. Brak unikalności nie jest jednak rzeczą dyskredytującą nowy wizerunek systemu.

android logo wersja ciemna

Na mnie nowe logo i ogólnie wizerunek Androida zrobiło dobre wrażenie. Sam raczej nie wrócę do tego systemu w najbliższych latach, jednak od strony graficznej nie mam zastrzeżeń. Szkoda tylko, że porzucono sympatyczny zwyczaj nazywania wersji nazwami smakołyków, jednak jestem świadom, że z każdą kolejną wersją byłoby z tym trudniej. A Wy co sądzicie o nowym wizerunku Androida?