Teraz jednak ma się to zmienić, bo Amazon pracuje nad wdrożeniem polskiej odsłony amazon.pl. Dzisiaj rozpoczęła się także rejestracja podmiotów, które miałyby sprzedawać swoje produkty na amazon.pl.

Amazon.pl – wreszcie w Polsce

Jest to bardzo dobra wiadomość dla polskich klientów, którzy do tej pory musieli paradoksalnie dość długo czekać na przesyłki z Amazon DE lub Amazon UK czy FR. Paradoksalnie, bo w Polsce działa jeden z większych centrów logistycznych Amazona w Europie.

„Ponad 50% towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach i terytoriach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 miliona małych i średnich firm, z czego ponad 200 000 przedsiębiorców przekroczyło 100 000 dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku. Amazon inwestuje rocznie miliardy dolarów w infrastrukturę, narzędzia i usługi, które umożliwiają małym i średnim firmom skuteczną sprzedaż swoich produktów online”.

-możemy przeczytać w komunikacie prasowym Amazon.

Na razie nie jest znana konkretna data startu amazon.pl, ale odpalona została rejestracja sprzedawców. Dostępna jest ona pod adresem sell.amazon.pl

„Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok”.

-Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE, Amazon.

Wejście Amazona oficjalnie do Polski może znacząco namieszać na naszym rynku e-commerce. Co prawda nasze rodzime Allegro ma pozycję niepodważalną, jednak widzimy spore zainteresowanie zarówno Aliexpress, jak i Amazon właśnie.


Posłuchaj nas!