Cóż za szaleństwo! Dopiero co pisałem Wam, o tym jak Amazon wygrał walkę o nową domenę .BOOKS z Google, a już kolejne bardzo interesujące informacje. Otóż książkowa domena okazała się tylko jedną z dużych inwestycji tej marki, gdyż już wiadomo o następnych. Tym razem padło na końcówki, które idealnie nadadzą się dla branży e-commerce: .PAY i .BUY. Abstrahując od nazw nowych domen, są one atrakcyjne także ze względu na fakt, że są… krótkie.

O ile ceny zakupu .BOOKS niestety nie odnalazłem, to wiadomo że zakup .BUY została zakupiona za $4.6mln! Nie ma mowy by pozostałe domeny były tańsze, tym bardziej że były przedmiotem zainteresowania innych podmiotów. Amazon wydał z pewnością kilkanaście milionów dolarów na te kilka nowych domen, z pewnością kryje się z a tym konkretny biznesplan. Szczegóły z pewnością poznamy niebawem.

Co zastanawiające, zachodnia prasa branżowa podaje, że blisko kupienia .PAY była marka Dotpay SA*. Czyżby nasza lokalna marka walczyła z Amazonem o jedną z końcówek? Zapytałem bezpośrednio w Dotpay, czy to zbieżność nazw, czy faktycznie mieli bardzo ambitne plany kupna .PAY.

*DOTPAY SA

Według oficjalnych informacji, nasza rodzima spółka nie miała nic wspólnego z licytacją, zbieżność nazw, jak informuje przedstawiciel DOTPAY, Piotr Miecznikowski:

Pan Prezes Dotpay S.A. zdemontował informację odnośnie ubieganie się przez naszą firmę domenę z końcówką .PAY. (…)Reasumując, zaszło nieporozumienie związane z podobnym oddźwiękiem nazwy.