Amazon ogłosił dwie nowe inicjatywy, które mają na celu ochronę środowiska. Pierwszą z nich jest inwestycja w fundusz Closed Loop o wartości 10 milionów USD, której celem jest ulepszenie miejskich programów recyklingu. Drugi to projekt energii słonecznej w Wielkiej Brytanii, w której Amazon zainstaluje 20 megawatów paneli słonecznych.
Dzięki funduszowi Closed Loop, Amazon chce przyczynić się do finansowania infrastruktury recyklingu w miastach. Z komunikatu prasowego Amazonu można dowiedzieć się, że prawie połowa wszystkich Amerykanów nie ma dostępu do usługi odbioru produktów możliwych do przetworzenia sprzed domu, co powoduje, że niezliczone tony kartonu i innego materiału wielokrotnego użytku zostają wyrzucone do kosza.
Snapchat testuje wyszukiwanie produktów z Amazona bezpośrednio w aplikacji
W Londynie, który jest europejskim centrum realizacji dostaw paczek wysyłanych do reszty Wielkiej Brytanii, Amazon będzie działać przez kolejne 18 miesięcy nad wdrożeniem systemów paneli słonecznych na dachu swojego obiektu. Firma twierdzi, że wygeneruje w ten sposób odpowiednik energii elektrycznej potrzebnej dla 4500 brytyjskich domów, oraz że zmniejszy swój ślad węglowy o 6000 ton CO2 rocznie.
To wszystko oczywiście chwalebne działania, ale Amazon wciąż pozostaje daleko w tyle za inicjatywami takich firm, jak Apple, Google, Facebook czy Microsoft. Pozostałych czterech członków Wielkiej Piątki przez ostatnią dekadę pracowało nad doprowadzeniem do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla (zminimalizowaniem i zrównoważeniem swojego negatywnego wpływu na środowisko działaniami pozytywnymi). Zarówno Apple, jak i Google osiągnęły to na początku tego roku. Facebook deklaruje, że dojdzie do tego punktu w 2020 roku (w dużej mierze dzięki budowie i utrzymywaniu niestandardowych centrów danych). Microsoft ma z kolei na swoim koncie podobnego osiągnięcie od wielu lat.
Amazon planuje rewolucję – 3000 sklepów bez kasjerów i to do 2021 roku!
Warto tutaj jednak zaznaczyć, że sfera działań Amazon jest nieco odmienna od pozostałych firm z Wielkiej Piątki (handel detaliczny i oprogramowanie generują inne odpady) i wymaga większej ingerencji w środowisko. Jeżeli więc uda się koncernowi zneutralizować swój wpływ na środowisko, będę bardzo zaskoczona, a jednocześnie zwyczajnie dumna.