Chodzi oczywiście o obsługę przesyłek kurierskich i paczkomatowych od startu polskiej wersji sklepu Amazon. Potwierdził to zresztą (za WirtualneMedia.pl) prezes InPost, Rafał Brzoska.

Amazon i Paczkomaty razem

Taka współpraca nie powinna dziwić nikogo, bo Amazon to gigant na rynku e-commerce. W Polsce jednak rządzi nieprzerwanie od kilkunastu lat rodzimy gigant, czyli Allegro. To właśnie portal aukcyjny od lat współpracuje z InPostem, a Paczkomaty wchodzą w pakiet Smart! od Allegro. Jak będzie ta współpraca wyglądać dalej? Nie jest wykluczone, że po zakończeniu umowy pomiędzy Allegro a InPostem obie firmy się rozstaną. Allegro bowiem szykuje coś swojego, co ma być odpowiedzią na Paczkomaty. Biorąc jednak pod uwagę ambitne plany Paczkomatów i ich ekspansję, będą raczej walczyć o cały kawałek tortu, jakim jest polski rynek e-commerce.

Amazon wchodzi do Polski, Paczkomaty na giełdę, a Allegro traci – przypadek?

Co z tego wyniknie? Pewne jest, że konkurencja oznacza spadki cen, dlatego klienci końcowi powinni być zadowoleni w szczególności. Amazon ma za sobą ogromne doświadczenie na rynku międzynarodowym, a także olbrzymie zaplecze biznesowe. Allegro natomiast zna dogłębnie polski rynek, przez co jest na zdecydowanie lepszej pozycji wyjściowej. Na pewno najbliższe lata będą ciekawe, a kto zostanie liderem pozostaje na razie słodką tajemnicą, którą ciężko jest komukolwiek przewidzieć.

źródło: Wirtualne Media