Allegro wydało oficjalne oświadczenie dotyczące wczorajszej awarii
Jak wczoraj informowałem Allegro miało awarię, która spowodowała, że serwis był niedostępny przez kilka godzin. Ostatecznie serwis powrócił po godzinie 19.

Wieczorem pojawił się oficjalny komunikat właściciela Allegro wyjaśniający całą sytuację. Awaria spowodowana była awarią kluczowego sprzętu w głównym data centrum Grupy Allegro. Można było zaobserwować sytuacje, w której strona główna działa, natomiast przy próbie wejścia w wybraną aukcje – przeglądarka przekierowywała na stronę główną. Następnie portal aukcyjny został wyłączony kompletnie i jak uzasadniają właściciele Allegro – związane było to z przełączeniem serwisu do zapasowego data centrum.
Jak podają właściciele, problemy nie były związane z żadną formą ataku i żadne dane w związku z tą sytuacją nie ucierpiały.
W dniu 8 września 2011 roku od godziny 12:42 do godziny 19:02 miała miejsce awaria techniczna platformy transakcyjnej Grupy Allegro.
Informujemy, że awaria miała związek z usterką kluczowego sprzętu w głównym data center Grupy Allegro. W konsekwencji podjęta została decyzja o przełączeniu funkcjonowania serwisu do zapasowego data center, zapewniającego pełną funkcjonalność serwisu. Czas niedostępności serwisu związany był z procedurą zapewnienia integralności danych transakcyjnych, co w takiej sytuacji wymaga przeprowadzenia szeregu intensywnych testów.
W związku z awarią nie nastąpiło żadne naruszenie poufności oraz spójności danych – wszystkie dane serwisów Grupy Allegro są w pełni bezpieczne. W związku z wątpliwościami jakie pojawiały się w mediach, jednoznacznie podkreślamy iż zaistniała sytuacja nie była efektem jakiegokolwiek ataku na platformę Allegro.
Grupa Allegro dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie swoich serwisów. Przy tak złożonym systemie informatycznym firma jest przygotowana na fakt, że mogą wystąpić awarie i błędy techniczne spowodowane kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem a cała organizacja zawsze kieruje się w pierwszej kolejności interesem użytkowników i działa według ściśle określonych procedur.
W każdym przypadku Grupa Allegro stara się w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych. Zgodnie z regulaminami świadczenia usług serwisów Allegro wszystkie oferty sprzedaży, które w czasie awarii były dostępne w serwisie, zostały przedłużone o 24 godziny, co zapewnia wszystkim użytkownikom równe szanse zawarcia potencjalnych transakcji.