Allegro wprowadzi kary za sprzedawanie towarów poza serwisem

Allegro wprowadzi kary za sprzedawanie towarów poza serwisem i zacznie kontrolować korespondencje

Opublikowano 26.02.2018 11:10 -


Allegro zamierza walczyć ze sprzedawcami, którzy nakłaniają swoich klientów do finalizacji transakcji poza serwisem i zaplanowało kampanię, która ma ograniczyć tego typu proceder. Co więcej, największy polski serwis aukcyjny zapowiedział także kontrole korespondencji pomiędzy użytkownikami i kary dla tych, którzy mimo wszystko będą chcieli zakończyć transakcję poza platformą.

Niedozwolone praktyki sprzedawców potwierdziło badanie przeprowadzone przez Allegro w styczniu bieżącego roku - donosi na łamach WirtualneMedia.pl Michał Bonarowski, Public Relations Officer serwisu. Jakie to dokładnie "niedozwolone praktyki"?

Niedozwolone praktyki sprzedawców na Allegro

Wśród nie do końca etycznych praktyk stosowanych przez niektórych sprzedawców na platformie wymienia się przede wszystkim: namawianie klientów do zakupów we własnym sklepie internetowym, wysyłanie ulotek reklamujących inne sklepy, publikacje zachęt do składania zamówień telefonicznych czy negocjacji ceny. Inne niezgodne z regulaminem serwisu praktyki to m.in. wystawianie ofert na życzenie, czy niezgodne z ustawą o ochronie danych osobowych dopisywanie klientów do marketingowych list mailingowych.

Aktualizacja regulaminu Allegro ukróci cyfrowe kombinacje domorosłych handlarzy

Jak Allegro zamierza walczyć z takimi zachowaniami?

Jak czytamy na łamach WirtualneMedia.pl, Allegro zamierza wyrywko wyrywkowo kontrolować treść korespondencji prowadzonej między sprzedającymi i klientami za pośrednictwem narzędzi udostępnianych przez Allegro. Grupa zamierza także kampanie edukacyjną, która ma uświadomić klientów, jak ważne ze względów bezpieczeństwa jest zawieranie transakcji za pośrednictwem platformy. Dzięki temu w znacznym stopniu można ograniczyć przypadki oszustw czy wyłudzeń pieniędzy. Serwis przypomina, że użytkownicy są chronieni np. Programem Ochrony Kupujących, dzięki któremu mogą otrzymać do 10 tysięcy złotych zwrotu za nieudane zakupy.

Jakie sankcje dla nieuczciwych sprzedawców?

W swoim komunikacie, firma zapowiedziała także wprowadzenie sankcji dla sprzedawców stosujących nieuczciwe praktyki. To np. obniżenie pozycji ofert danego sprzedawcy w rankingu trafności, a w ostateczności blokada możliwości sprzedaży i blokada konta.

Nieuczciwe praktyki sprzedawców to dla Allegro wymierne straty finansowe. Transakcje poza platformą eliminują bowiem konieczność zapłaty prowizji od sprzedaży, które grupa w ubiegłym roku wyraźnie podniosła, jednocześnie rezygnując jednak z opłat za wystawienie towaru w niektórych z kategorii.