Część z was z pewnością natknęła się na nowy, tajemniczy przycisk zachęcający sloganem: „Zobacz, jak zmienimy tą stronę”. Po jego wybraniu ukaże nam się absolutnie nowy wygląd wybranej aukcji. Hasło dostępne jest przy każdej aukcji, tuż nad jej tytułem.
Allegro w swoim centrum prasowym informuje, że możliwość przełączania się miedzy interfejsami dostępna jest od 13 października. Póki co korzystanie z nowej wersji jest opcjonalne, jednak zaznaczają, że wkrótce użytkownik wyboru nie będzie miał.
Jedną z głównych zmian jest przeniesienie galerii zdjęć na górę strony aukcji. Obok galerii znajdą się również najważniejsze informacje o cenie przesyłki, dane Sprzedawcy oraz nowość, kalkulator kosztu wysyłki kilku przedmiotów. Wystarczy wpisać ile sztuk danego produktu chcemy kupić, a system przeliczy ile zapłacimy za wysyłkę. Kalkulator jest dostępny jeśli Sprzedający korzysta z cenników dostawy
Allegro, wszelkie zmiany uzasadnia podążaniem za standardami na rynku e-commerce. Wszelkie zmiany w interfejsie podyktowane były analizą klikalności w poszczególne miejsca na stronie ofert.
Nasze badania i doświadczenie projektowe umożliwiają optymalny dla Użytkownika rozwój serwisu, respektujący jego nawyki zakupowe i akcentujący te informacje, które decydują o wyborze konkretnego przedmiotu spośród kilkunastu milionów dostępnych w Allegro ofert – mówi Justyna Zimna z Działu Produktów Allegro. Użytkownik Allegro 2011 to doświadczony użytkownik Internetu i stały bywalec sklepów internetowych. Zależy nam na tym, aby nasza strona przedmiotu była stale dostosowywana do sposobu, w jaki intuicyjnie już poszukuje się pewnych informacji podczas zakupów online. Dlatego śladem innych serwisów Grupy Allegro, galerię np. przenosimy do lewej górnej części strony oferty – w Internecie nie ma lepszego substytutu dla dokładnego obejrzenia przedmiotu przed dokonaniem zakupu – podkreśla Zimna.
Jak w takim razie prezentuje się nowy wygląd? Moim skromny, subiektywnym zdaniem jest do bani. Nagłówek wydaje się być mocno przeciążony. Ilość informacji jaka się tam znajduje powoduje u mnie paraliż oczu. Być może to tylko przyzwyczajenie do poprzedniego wyglądu, ale uważam, że Allegro traci wizualnie. Zmiana interfejsu do złudzenia przypomina mało popularnego w naszym kraju – Ebay’a. Cóż, mądre głowy czuwają i z pewnością każdy element jest skrupulatnie przemyślany. Nam pozostaje się tylko przyzwyczaić.