Dokładnie 1 czerwca 2016r allegro wystartowało ze swoim serwisem na niemieckim rynku. Miało to pomóc polskim sprzedawcom przebić się z ofertą do sąsiedniego kraju. Niestety spore oczekiwania nie przyniosły zadowalająco oczekiwanego rezultatu, a spółka postanowiła zamknąć allegro.de.
Informacje o planach potwierdził Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro – jak się dowiedzieliśmy zamknięcie serwisu jest efektem zmian, jakie zachodzą w polskiej wersji allegro i to właśnie na niej firma chce poświęcić najwięcej uwagi.
– Zdecydowaliśmy się skupić na rozwoju Allegro na rynku polskim. Tu widzimy obecnie największy potencjał wzrostu – wyjaśnia nam Paweł Klimiuk tłumacząc powody zamknięcia Allegro.de.
– Wspólnie z zaangażowanymi sprzedawcami zdobyliśmy jednak szereg doświadczeń, zarówno technologicznych, jak i handlowych, które będą mogły posłużyć w przyszłości do ewentualnego sprawnego uruchamiania podobnych projektów, choć obecnie nie ma takich planów – zaznaczył Klimiuk.”
Proces zamknięcia allegro.de ma potrwać do 5 kwietnia, a więc bardzo szybko. Tym samym już od 28 marca stopniowo wycofywane są oferty sprzedających zaś po piątym kwietnia niemiecka wersja allegro stanie się już historią.
Warto jednak wspomnieć jak allegro.de prezentowało się pod względem statystyk. W szczytowej formie osiągnęło 340 tys. wizyt, a był to listopad 2016 roku. W lutym bieżącego roku była to już znacznie mniejsza liczba, bo zaledwie 136 tys. wizyt. Niemniej to wciąż bardzo słaby wynik biorąc pod uwagę wyniki polskiego Allegro, które w lutym odnotowało 190 milionów wizyt zaś w listopadzie ubiegłego roku aż 241 milionów – różnice więc widać gołym okiem.
Tak więc nie pozostaje nam nic innego, jak po 10 miesiącach pożegnać na dobre allegro.de i życzyć spółce owocnego rozwoju polskiego Allegro.