CD Projekt RED wypuścił właśnie największą aktualizację do Cyberpunka 2077.

Jeśli jeszcze nie ograliście Cyberpunka 2077 z różnych względów to na pewno ucieszy Was ta wiadomość. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, studio CD Projekt RED wypuściło właśnie aktualizację 1.3, która wnosi szereg zmian, ale przede wszystkim poprawek do największej polskiej produkcji ostatnich lat.

O samej jakości gry Cyberpunk 2077 w dniu jej premiery napisano już niemalże wszystko, a ja nie mam zamiaru dalej pastwić się nad twórcami. Ogrywam sobie grę na bieżąco i stopniowo, a kolejna aktualizacja tylko zachęci mnie do kolejnego odpalenia rozgrywki. Należę do tej grupy, która na drobne wpadki nie zwraca uwagi, uważam też, że niektóre „głośniejsze” tytuły posiadają więcej błędów.

Cyberpunk 2077 – aktualizacja 1.3

Najwięcej zmian, poza zgłaszanymi przez graczy błędami w grze, doczekał się interfejs produkcji. Poprawiono masę błędów gramatycznych, a także literówek. Lista zmian jest na tyle obszerna, że zamieszczam tutaj tylko te najważniejsze. Jeśli interesują Was poprawki w poszczególnych misjach, to odsyłam do oficjalnego komunikatu CD Projekt RED. Producenci zapewnili, że łatka będzie stopniowo udostępniana na różnych platformach. Ostatnie tygodnie zatem zdają się być lepsze dla samej gry, bo pamiętajmy, że Cyberpunk 2077 wrócił nie tak dawno do PS Store.

Należy zwrócić uwagę, że poniższe problemy nie dotyczyły wszystkich graczy.

ZAWARTOŚĆ DODATKOWA

  • Lista wszystkich bezpłatnych DLC znajduje się w menu głównym, w dziale „Zawartość dodatkowa”.

W aktualizacji 1.3 zostały dodane następujące bezpłatne DLC:

  • Alternatywny wygląd Johnny’ego Silverhanda – można włączyć w Ustawieniach, w zakładce „Zawartość dodatkowa”.
  • Wielowarstwowa kurtka pilota z syntetycznej skóry, luminescencyjna kurtka punkowa – obie można znaleźć w skrytce w mieszkaniu V po otrzymaniu wiadomości od Viktora, po ukończeniu Pierwszej zasady Afterlife. Domyślnie są one rzadkiej/ikonicznej jakości, ale odblokowane zostają także schematy wytwarzania wyższej jakości.
  • Archer Quartz „Bandyta” – dostępny jako nagroda lub do kupienia (w zależności od wyborów gracza) po ukończeniu zadania Na rozdrożach, a następnie otrzymaniu wiadomości od Dakoty lub Rogue. Jeśli wiadomość nie przyszła, udaj się do Badlandów i oddal się od warsztatu Dakoty. Dakota potrzebuje kilku dni, aby się z tobą skontaktować.

USPRAWNIENIA

  • Zmniejszono poziom zbliżenia minimapy podczas jazdy, dzięki czemu nawigowanie jest łatwiejsze.
  • Dom lalek – ekran ze zdjęciami Skye i Angel będzie się wyświetlał zdecydowanie dłużej, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać pomiędzy tymi dwiema postaciami.
  • Dodano przycisk, który pozwala na ponowne rozdanie punktów atutów na drzewie umiejętności postaci.
  • Na wszystkich platformach zwiększono liczbę slotów na autozapisy (z 10 do 20) i szybkie zapisy (z 3 do 10).
  • Do wpisów w dzienniku dodano linki do bazy danych.
  • Dodano opcję dostępności pozwalającą włączyć kropkę na środku ekranu, która zmniejsza/zapobiega chorobie lokomocyjnej. Można ją włączyć w Ustawieniach → Interfejs → Kropka na środku ekranu.
  • Fixerzy rzadziej piszą teraz do V z ofertami sprzedaży samochodu.
  • Ulepszono efekt SSR, aby był mniej ziarnisty na konsolach i na niższych ustawieniach na PC.
  • Dodano filtr w plecaku do przedmiotów związanych z zadaniami.
  • Tagi różnych przedmiotów fabularnych są teraz usuwane po zakończeniu danych zadań, dzięki czemu można je sprzedać lub wyrzucić.
  • V można teraz obracać w widoku ekwipunku, używając myszy.
  • Gracz będzie mógł teraz właściwie wytworzyć hacki, nawet gdy raz je już wytworzył, a następnie się ich pozbył.
  • Dodano opcję porównywania wszczepów.
  • Poprawiono powiadomienie podczas kupowania wszczepów, których wymogi do używania nie są spełnione.
  • Można teraz hurtowo ulepszać komponenty do wytwarzania przedmiotów.
  • Dodano nowe miejsca w których może spać Nibbles w mieszkaniu V.
  • Ikona na skrzyni z odpadkami zmienia się teraz na czerwoną, a nie szarą, kiedy gracz podniesie ciało.
  • Ikona miny lądowej będzie teraz wyszarzona po rozbrojeniu jej.
  • Można teraz używać windy podczas przenoszenia ciała.
  • Gdy patrzysz w otchłań – Barry ma teraz poprawiony, bardziej wyjątkowy wygląd.
  • Podczas wytwarzania tego samego przedmiotu, ale lepszej jakości, przedmiot bazowy będzie teraz podświetlony na zielono tak jak pozostałe komponenty, o ile znajduje się w ekwipunku.

ZMIANY W BALANSIE

  • Czas po jakim wrogowie wykryją gracza zależy teraz od poziomu trudności. Na Łatwym lub Normalnym poziomie trudności przeciwnicy będą wolniej wykrywać gracza, a na Bardzo Trudnym szybciej.
  • Na Bardzo Trudnym poziomie trudności (i na żadnym innym) będą teraz bardziej agresywnie szukać gracza kiedy są „zaalarmowani”.
  • NCPD nie reaguje już wrogo z powodu martwych ciał w aktywnościach otwartego świata.
  • NCPD reaguje teraz także na uderzenia NPC-ów bronią niezabójczą.
  • Dostosowano proces zadawania obrażeń podczas strzelania do tłumu NPC-ów w trakcie walki, w zależności od dystansu i używanego uzbrojenia.
  • Legenda tego miasta – poprawiono zachowanie Adama Smashera w trakcie walki.
  • Przerwane milczenie – poprawiono zachowanie Ody podczas walki.
  • Transmisja – poprawiono zachowanie Placide’a podczas walki.
  • Transmisja – zwiększono odporność Placide’a na hakowanie.
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Litera prawa – poprawiono zachowanie cyberpsychopaty podczas walki.
  • Spacer z gwiazdą – poprawiono umiejscowienie i celowanie Red Menace.
  • Zwiększono atrybuty La Chingona Dorada (ikonicznych pistoletów Jackiego).
  • Ostatnia taka robota – zwiększono ilość amunicji dostępnej na początku zadania.
  • Wprowadzono drobne zmiany i poprawiono wyważenie hacku Atak wirusowy.
  • Ulepszono system wytwarzania tak, aby przedmioty o losowej jakości skalowały swoją jakość do umiejętności wytwarzania gracza. Nie jest już możliwe wylosowanie jakości przekraczającej odpowiednią umiejętność wytwarzania.
  • Poziom wymagań przedmiotów zwiększa się teraz z każdym ulepszeniem. Należy zwrócić uwagę, że w związku z tą poprawką zmieni się poziom ulepszonych przedmiotów. Używane przedmioty, które przekraczają wymagany poziom, mogą być noszone bez żadnych problemów, ale po zdjęciu ich nie będzie możliwości ponownego ich założenia.
  • Dodano więcej schematów do wytwarzania modyfikacji wszczepów.
  • Dodano schematy do wytwarzania noży (dostępne od początku gry).
  • Zaktualizowano liczbę komponentów wymaganych do wytworzenia niektórych przedmiotów np. Bounce Back, MaxDoc, hacków, modyfikacji ubioru czy niektórych broni.
  • Wyważono wymagania wytwarzania dla modyfikacji ubioru.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania ubrań.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania elementów Sandevistana.
  • Wszczep Kamuflaż Optyczny będzie teraz można kupić u ripperdoców.
  • Dostosowano cenę modyfikacji wszczepów Wzmacniacz sensoryczny.
  • Specyfikacja wytwarzania rzadkiego Unity będzie teraz dostępna wyłącznie podczas Podejrzenia przestępczości zorganizowanej: Tygersom się nie odmawia.
  • Zmieniono cenę i jakość gitary Kerry’ego, którą można zdobyć podczas Kontraktu: Psychofan.

ROZGRYWKA

  • Usunięto błąd, w wyniku którego schematy wytwarzania w sklepach z odzieżą były dostępne wyłącznie podczas pierwszej wizyty u sprzedawcy.
  • Usunięto błąd występujący po wizycie w obozie nomadów, w wyniku którego nie można było używać broni i przedmiotów z szybkiego menu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego hakowanie neutralnego celu nie liczyło się do osiągnięcia Christmas Tree Attack.
  • Okno samouczka dotyczące sprawdzania umiejętności nie pojawia się już, gdy na urządzeniach wyświetlony jest komunikat „Brak autoryzacji”.
  • V nie patrzy już w dół po szybkiej podróży.

STABILNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ NA RÓŻNYCH PLATFORMACH

Ta sekcja obejmuje zmiany dotyczące wszystkich platform, jednakże wiele z nich będzie bardziej odczuwalnych na konsolach poprzedniej generacji oraz maszynach o mniejszej wydajności.

INTERFEJS

  • Obraz Delamaina nie blokuje się już podczas holocalli, kiedy V zbyt szybko opuści samochód po zakończeniu zadania Delamain: Badlandy.
  • Wskazówka dotycząca przedmiotu nie znika już, jeśli jej zawartość jest zbyt długa.
  • Usunięto szereg literówek w napisach, opisach drzazg, zadań i uzbrojenia.
  • Po porażce w zadaniu Delamain: North Oak wynikającej z opuszczenia taksówki Delamaina pojawia się wiadomość tekstowa.
  • Przywrócono nazwę punktu szybkiej podróży przy mieszkaniu V – „megabudynek H10”.
  • Usunięto z ekwipunku część przedmiotów oznaczonych jako „Brak” i nieposiadających właściwych ikon.
  • Menu w ekwipunku, pojawiające się po najechaniu kursorem na przedmiot z licznymi modyfikacjami, wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego męskie warianty samouczka VR pojawiały się w wersji portugalskiej (BR) w języku polskim.
  • Opis modyfikacji Bateria czarnorynkowa wyświetla teraz prawidłowe atrybuty.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego na przycisku hacku Atak wirusowy brakowało ikony, gdy wyświetlało się go poza ekwipunkiem.
  • Ikona efektów atutu „Zimna krew” wygląda teraz jak płatek śniegu.
  • Dwuwarstwowy tank top PUNK jest teraz widoczny w ekwipunku po założeniu.
  • Na ekranie ładowania dodano wskazówkę informującą o ustawieniach przewijania nagrania do przodu.
  • Poprawiono nazwę pojazdu Galena „Gecko” przy opcji „Kup pojazd”.
  • Obraz w drugiej wiadomości od Nancy Hartley w zadaniu Niespodzianka/Czerwony wieszcz wyświetla się teraz poprawnie.
  • Dostosowano tekst nagrody za postęp w tworzeniu przedmiotów, związany ze zmniejszeniem kosztu ulepszania.
  • Obraz z Mackinawem MTL1 w menu „Przywołaj pojazd” pasuje teraz do modelu samochodu.
  • Usunięto tymczasowe teksty z opisu atutu „Dobry, Zły i Brzydki”.
  • Wskaźniki grupowania ikon nie oddzielają się już od ich odpowiednich miejsc na mapie podczas przybliżania/oddalania.
  • Kiedy wskaźnik wytrzymałości się wyczerpie, przy pasku zdrowia pojawi się teraz odpowiednia ikona, a nie ikona przeciążenia.
  • Opis Villeforta Alvarado V4F 570 Delegate zawiera teraz poprawną informację, że ma on napęd na tylną oś.
  • Wskazówka z opisem akceleratora synaptycznego podaje teraz właściwą wartość okresu możliwego działania podczas gry po polsku.
  • Opis pięści w menu broni wyświetla teraz właściwy typ przedmiotu.
  • Poprawiono tekst w drzazdze na temat dzielnicy Chiba-11.
  • Otwarcie trybu fotograficznego i menu sprzedawcy tuż po sobie nie powoduje już zawieszenia się gry.
  • Złota ikona ikonicznych łupów jest teraz wyświetlana na minimapie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego znaczniki trafień i potwierdzenia likwidacji nie były widoczne podczas niszczenia wrogich wieżyczek.
  • Poprawiono znaczniki wrogów nieświadomych obecności gracza – są one teraz żółte, a nie czerwone.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego odnawianie pamięci RAM poniżej 0,50 nie wyświetlało się poprawnie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przycisk rozmontowywania nie był wyświetlany poprawnie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przyciski na ostrzeżeniu o zmianie modyfikacji nie działały tak, jak to zamierzono.
  • Poprawiono niedziałające klawisze z podpowiedzi podczas Naruszenia protokołu.
  • Usunięto zbędne wskazówki sterowania na panelu cyberdecku.

GRAFIKA, DŹWIĘK, ANIMACJA

  • Wzmocniony minikombinezon rockergirl z kompozytową wkładką jest teraz właściwie ułożony na nogach V.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego monostruna mogła nieznacznie przesuwać ramiona męskiego V i przenikać przez ubranie.
  • Usunięto błąd w zadaniu Skok na głęboką wodę, w wyniku którego walizka z Flatheadem mogła unosić się w powietrzu poza pokojem hotelowym w Konpeki Plaza, blokując drzwi.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego zmiana głośności muzyki w ustawieniach dźwięku wpływała nie tylko na muzykę tła, ale też na radio w samochodzie.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego głos Takemury był podwojony podczas rozmowy z V w vanie w zadaniu Stary znajomy.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego niektóre kombinezony netrunnera przenikały przez nogi żeńskiej V i spodnie męskiego V.
  • Poprawiono animację biegu po skoku w górę lub dół zbocza.
  • Poprawiono drobinki kurzu, które czasem niepoprawnie się wyświetlały.
  • Skóry postaci nie stają się już zbyt jasne w ciemnych obszarach.
  • W zadaniu Cherchez la femme cień Smashera nie pojawia się już na drzwiach windy po przewinięciu braindansu do początku.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego żołnierze Arasaki pojawiali się w zasięgu wzroku gracza podczas wchodzenia na górę, aby ocalić Takemurę w Mieszkaniu nr 303.

LOKACJE I POZIOMY

  • Usunięto szereg dziur w mapach w Watson, City Center, Westbrook, Heywood i Santo Domingo.
  • Poprawiono błędne wytyczanie drogi dla pojazdów na obwodnicy City Center.
  • Poprawiono szereg miejsc, w których gracz mógł utknąć na stałe.
  • Usunięto szereg błędów związanych ze znikającym otoczeniem.
  • Usunięto szereg błędów związanych z obiektami pojawiającymi się nagle przed oczami gracza.
  • GPS w Biotechnica Flats nie prowadzi już gracza do nieosiągalnych miejsc.

ZADANIA

  • Drzazgi rozmieszczono we właściwych kategoriach.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego rozmowy z NPC-ami podczas zadań nagle się kończyły, przez co NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i potencjalnie psuli inne holocalle od NPC-ów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego przerwany holocall wznawiał się podczas innej rozmowy, co mogło spowodować, że NPC-e pojawiali się w innych rozmowach i psuli kolejny holocall od tego NPC-a.