Adobe się nie patyczkuje. Jak zakupy – to już spore. Świat właśnie obiega informacja o tym, że przedsiębiorstwo z San Jose nabywa popularny CMS do ecommerce Magento za 1 680 000 000 dolarów.
Na Magento stoi bardzo wiele sklepów. Teraz plan Adobe jest prosty – oferowanie sklepu Magento jako modułu swojego Experience Cloud. Jest to ich rozwiązanie do zarządzania reklamami, wysyłki maili, analityki.
Bardzo mnie ciekawi, czy część Magento dalej pozostanie Open Source, jak dotychczas. Można tylko snuć domysły. Adobe na pewno przedstawi nam detale końcem roku, gdy umowa zostanie sfinalizowana. Wtedy też poznamy ostateczny koszt. Nie wydaje mi się jednak, aby był niższy.
Mam jednak sporą nadzieję, że system nie zostanie odcięty od społeczności, ponieważ to właśnie ona tworzyła jego siłę i go popularyzowała.
Adobe jest ostatnio na fali. Niedawno udostępnili za darmo swoje narzędzie do prototypowania UI/UX – Adobe XD.
źródło: the next web