Adobe i Pantone łączą siły w walce ze zmianami klimatycznymi

Adobe i Pantone łączą siły w walce ze zmianami klimatycznymi

Opublikowano 4.06.2019 11:19 -


Kolorem roku 2019 Pantone wybrano Living Coral. Wzbudziło to sporo kontrowersji z uwagi na to, że rafa koralowa umiera. Dziś Pantone, przy współpracy z Adobe, wraca z akcją mającą na celu walkę z globalnym ociepleniem.

W odpowiedzi na fale upałów spowodowane globalnym ociepleniem niektóre koralowce zmieniają kolory, aby chronić się przed gorącem. Te niesamowicie żywe kolory są swoistym sygnałem SOS, by zwrócić uwagę na problem raf. Kolory, które przyjmują koralowce, stały się bezpośrednią inspiracją dla linii kolorów Glowing Glowing Gone.

Pantone wybral nowy kolor roku

Kolory Glowing Blue, Glowing Yellow i Glowing Purple zostały zaprojektowane przez Pantone przy współpracy z Adobe i The Ocean Agency, inicjatywą non-profit, która swoją działalność opiera na kreatywnym sygnalizowaniu problemów, z którymi zmaga się środowisko morskie. Jak mówi Richard Vevers, CEO i założyciel The Ocean Agency:

„te świecące kolory są ostatecznym wskaźnikiem wizualnym, że osiągnęliśmy punkt krytyczny, nie tylko dla raf koralowych, ale dla planety [...] po raz pierwszy w historii ludzkości jesteśmy bliscy utraty głównego ekosystemu Ziemi i tylko pilne działania na poziomie lokalnym i globalnym mogą temu zapobiec”.

kolory pantone dla raf koralowych

Akcji towarzyszy wyzwanie dla projektantów, których zadaniem jest stworzenie kreacji podnoszącej świadomość na temat egzystencjalnych zagrożeń dla raf koralowych. Organizatorzy nie ograniczają twórców, więc stworzyć możecie zarówno animacje i krótkie filmy, jak i plakaty, ilustracje czy nawet rzeźby. Jedynymi ograniczeniami są narzucone przez organizatorów kolory (#0029fd, #FFFF05 i #9007f9) i to, że jeżeli Twoja praca nie jest tworem cyfrowym, to musisz zrobić jej zdjęcie i zaprezentować w ten sposób.

Cieszę się, że po raz kolejny mamy do czynienia z akcją, która udowadnia, że projektanci nie są obojętni na otaczający ich świat. Społeczna odpowiedzialność designu jest ideą, która jest mi szczególnie bliska. Glowing Glowing Gone wspierać będę również dlatego, że morza i oceany to miejsca dla mnie wyjątkowe.

Więcej informacji o konkursie oraz brief kreatywny znajdziesz na stronie glowing.org. W tej witrynie będą prezentowane także konkursowe zgłoszenia. Na autorów zwycięskich prac, poza nagrodami, czeka także spora dawka fejmu, gdyż najlepsze prace będą prezentowane między innymi na billboardach na Times Square w NY oraz jako tła w usłudze We Transfer. Konkurs trwa do 3 września. Wszystkich Was zachęcam do wzięcia w nim udziału i ratowania raf koralowych!

Wieści z Rozładowani.pl