Ad Blocker Chrome, czyli nowe standardy dla reklam w treściach wideo

Ad Blocker Chrome, czyli nowe standardy dla reklam w treściach wideo

Opublikowano 10.02.2020 7:53 -


W ubiegłym roku Google przygotowało nowe standardy reklam dla Chrome’a, które zaczęły obowiązywać na całym świecie. Nie zostały one zbyt pozytywnie przyjęte przez użytkowników, co zostało zauważone dopiero po niemal roku obowiązywania. Dobra nowina jest jednak taka, że już została przygotowana aktualizacja standardów, obejmująca irytujące reklamy w treściach wideo. Nowy Ad Blocker Chrome ma wejść w życie jeszcze w tym roku.

Najnowsze standardy reklam są oparte o doświadczenie ponad 45 000 użytkowników, którym przeszkadzały sponsorowane treści. Zwłaszcza w przypadkach, kiedy pojawiały się one w filmikach wideo, jakie nie przekroczyły nawet 8 minut. Dzięki temu zespół Google uzyskał cenne wskazówki, jak przygotować się do kolejnych zmian, regulujących normy reklamowe.

3 najbardziej irytujące typy reklam w filmikach

Osoby, które wzięły udział w badaniach, zgodnie potwierdziły, że najbardziej irytujące są aż 3 typy reklam, pojawiające się w trakcie oglądania wideo.

Mowa o:

  • długich reklamach lub grupach reklam, pojawiających się jeszcze przed rozpoczęciem nagrania, trwających dłużej niż 32 sekund. Najgorsze jest to, że nie można ich pominąć szybciej, niż po przeminięciu 5 sekund,
  • reklamach w trakcie filmu o dowolnym czasie trwania, które zakłócają odczucia użytkownika i przerywają oglądanie,
  • reklamach graficznych bądź tekstowych, pojawiających się nad wyświetlanym filmikiem, a na dodatek zajmujących ponad 20% treści wideo.

Grupa “Coalition for Better Ads” nakazała, aby witryny zaprzestały stosowania powyższych typów reklam w ciągu najbliższych czterech miesięcy, bądź rozważyły całkowite ich wycofanie. Egzekwowanie tego, czy nowy Ad Blocker przestanie być wykorzystywany przez witryny, rozpocznie się 5 sierpnia 2020 roku.

czy dzięki nowym standardom ad blocker przestanie być całkowicie potrzebny?

Głównym założeniem Beter Ads jest właśnie to, by użytkownicy przestali blokować wszelkie pojawiające się na stronach reklamy. Najpierw muszą więc zostać wyeliminowane te typy treści sponsorowanych, które wzbudzają negatywne odczucia. Pierwsze podjęte działanie w 2018 roku dotyczyło aż 12 typów reklam, typu pop-up, automatyczne odtwarzanie wideo czy reklam całoekranowych.

Google zauważyło, że od tamtej pory znacznie spada współczynnik wykorzystywania aplikacji blokujących – zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej. Być może kiedy wszystkie regulacje wejdą w życie, wszyscy zapomnimy czym jest Ad Blocker.

Źródło: 9to5google

Wieści z Rozładowani.pl