A więc chcesz tworzyć gry? Poznaj kurs SFML, czyli podstawy tworzenia gier w C++

Opublikowano 28.10.2020 16:06 -


Kochasz gry komputerowe i mógłbyś godzinami zatapiać się w wirtualnym świecie, do którego Cię przenoszą? Zawsze interesowało Cię, w jaki sposób twórcy potrafią skleić wszystkie elementy widziane na ekranie komputera w jedną genialnie współgrającą całość? A może zastanawiasz się nad stworzeniem własnej gry, by móc później pochwalić się nią wśród znajomych? Kurs SFML - podstawy tworzenia gier w C++ na pewno Ci w tym pomoże, przedstawiając krok po kroku tajemnice biblioteki SFML, która przy użyciu języka C++ sprawi, że sztuka tworzenia gier stanie się przyjemnością.

To 8-godzinne szkolenie jest też doskonałą formą poszerzenia swojej wiedzy dla osób, które ukończyły wcześniej kurs C++ jednak ciągle łakną wiedzy lub potrzebują praktyki.

Czym jest SFML oraz C++?

  • C++ - jest językiem programowania bardzo szerokiego zastosowania, wywodzącym się bezpośrednio z języka C, różniąc się jednak dość znacznie od niego. Używany jest on głównie podczas tworzenia gier komputerowych, różnego rodzaju aplikacji i sterowników. Język ten obsługuje bardzo szeroki zakres bibliotek, dając użytkownikowi więcej możliwości niż większość innych języków. C++ jest językiem kompilowanym, dzięki czemu działa on bardzo szybko, nawet w przypadku, gdy ma się do czynienia ze sporą ilością wierszy.
  • SFML (Simple and Fast Multimedia Library) - to multiplatformowa biblioteka programistyczna, napisana właśnie w języku C++. Jest ona otwartym oprogramowaniem, co oznacza, że na mocy licencji użytkownicy mogą wprowadzać do niego własne zmiany i rozpowszechniać. To świetne narzędzie, często wykorzystywane przez osoby, mające wiedzę na temat języka C++  jednak posiadających mniejsze obeznanie ze środowiskiem graficznym.

Co będzie przedmiotem kursu?

Zapisanie się na kurs, pozwoli Ci spełnić swoje marzenia i nabyć wiedzę niezbędną do tego, by tworzyć własne gry komputerowe. Cały kurs został stworzony tak, byś mógł nauczyć się z niego maksymalnie dużo bez konieczności sięgania po tabletki na ból głowy. Każdy aspekt potrzebny do tworzenia gier jest drobiazgowo opisany, a wiedza jest utrwalana w praktyce podczas tworzenia wspólnie dwóch gier. Pierwsza pozwoli na utrwalenie zasad fizyki gry oraz naukę łączenia obrazu z efektami dźwiękowymi, druga zaś to już multiplayer, który pomoże utrwalić technikę synchronizacji danych oraz spójność wątkową.

5

Nim to się jednak stanie, dowiesz się jak zainstalować bibliotekę SFML, by poznać zakres jej możliwości. Wszystkie potrzebne i przydatne kody zostaną omówione na podstawie przykładów, pozwalających na szczegółowe poznanie, za co tak naprawdę odpowiada każda tworzona linijka wierszu. Podczas Twojej pracy w SMFL nauczysz się, jak proste może być:

  • manipulowanie ustawieniami kamery,
  • tworzenie własnych klas reprezentujących obiekty 2D,
  • nakładanie tekstur i tworzenie kształtów, 
  • tworzenie animacji przedmiotów w ruchu,
  • wykrywanie kolizji obiektów,
  • synchronizacja dźwięku z obecną pozycją gracza,
  • przechwytywanie danych z myszy i klawiatury oraz przenoszenie na ekran monitora. 

Wszystko to pozwoli Ci podążyć śladami absolwentów kursu i stanąć oko w oko z pierwszą grą stworzoną własnymi siłami. By maksymalnie Ci to ułatwić, kurs wzbogacony jest o cały kod źródłowy stworzonych wspólnie gier, wraz z wyczerpującymi komentarzami do niego. To pozwoli przypomnieć sobie wszystkie ważne aspekty po dłuższej przerwie, z dala od komputera i języka programowania, jakim jest C++. Kto wie, może ten kurs to dopiero początek Twojej kariery jako twórcy gier, rozpoznawalnego niczym Shigeru Miyamoto twórca legendarnego "Mario".

 Zobacz kurs

Wieści z Rozładowani.pl