To 8-godzinne szkolenie jest też doskonałą formą poszerzenia swojej wiedzy dla osób, które ukończyły wcześniej kurs C++ jednak ciągle łakną wiedzy lub potrzebują praktyki.

Czym jest SFML oraz C++?

  • C++ – jest językiem programowania bardzo szerokiego zastosowania, wywodzącym się bezpośrednio z języka C, różniąc się jednak dość znacznie od niego. Używany jest on głównie podczas tworzenia gier komputerowych, różnego rodzaju aplikacji i sterowników. Język ten obsługuje bardzo szeroki zakres bibliotek, dając użytkownikowi więcej możliwości niż większość innych języków. C++ jest językiem kompilowanym, dzięki czemu działa on bardzo szybko, nawet w przypadku, gdy ma się do czynienia ze sporą ilością wierszy.
  • SFML (Simple and Fast Multimedia Library) – to multiplatformowa biblioteka programistyczna, napisana właśnie w języku C++. Jest ona otwartym oprogramowaniem, co oznacza, że na mocy licencji użytkownicy mogą wprowadzać do niego własne zmiany i rozpowszechniać. To świetne narzędzie, często wykorzystywane przez osoby, mające wiedzę na temat języka C++  jednak posiadających mniejsze obeznanie ze środowiskiem graficznym.

Co będzie przedmiotem kursu?

Zapisanie się na kurs, pozwoli Ci spełnić swoje marzenia i nabyć wiedzę niezbędną do tego, by tworzyć własne gry komputerowe. Cały kurs został stworzony tak, byś mógł nauczyć się z niego maksymalnie dużo bez konieczności sięgania po tabletki na ból głowy. Każdy aspekt potrzebny do tworzenia gier jest drobiazgowo opisany, a wiedza jest utrwalana w praktyce podczas tworzenia wspólnie dwóch gier. Pierwsza pozwoli na utrwalenie zasad fizyki gry oraz naukę łączenia obrazu z efektami dźwiękowymi, druga zaś to już multiplayer, który pomoże utrwalić technikę synchronizacji danych oraz spójność wątkową.

Nim to się jednak stanie, dowiesz się jak zainstalować bibliotekę SFML, by poznać zakres jej możliwości. Wszystkie potrzebne i przydatne kody zostaną omówione na podstawie przykładów, pozwalających na szczegółowe poznanie, za co tak naprawdę odpowiada każda tworzona linijka wierszu. Podczas Twojej pracy w SMFL nauczysz się, jak proste może być:

  • manipulowanie ustawieniami kamery,
  • tworzenie własnych klas reprezentujących obiekty 2D,
  • nakładanie tekstur i tworzenie kształtów, 
  • tworzenie animacji przedmiotów w ruchu,
  • wykrywanie kolizji obiektów,
  • synchronizacja dźwięku z obecną pozycją gracza,
  • przechwytywanie danych z myszy i klawiatury oraz przenoszenie na ekran monitora. 

Wszystko to pozwoli Ci podążyć śladami absolwentów kursu i stanąć oko w oko z pierwszą grą stworzoną własnymi siłami. By maksymalnie Ci to ułatwić, kurs wzbogacony jest o cały kod źródłowy stworzonych wspólnie gier, wraz z wyczerpującymi komentarzami do niego. To pozwoli przypomnieć sobie wszystkie ważne aspekty po dłuższej przerwie, z dala od komputera i języka programowania, jakim jest C++. Kto wie, może ten kurs to dopiero początek Twojej kariery jako twórcy gier, rozpoznawalnego niczym Shigeru Miyamoto twórca legendarnego „Mario”.

 Zobacz kurs