Świat obiegła informacja o kolejnych zakupach Spotify. Tym razem trafiło na Megaphone – dostawcę platformy hostingowej, ale nie tylko dla podcastów.

Spotify kolejny raz pokazuje, że podcasty są dla platformy bardzo ważne. Samo umożliwienie publikowania i słuchania podcastów w ramach usługi streamingowej obok muzyki, było świetnym posunięciem. Od tego momentu możemy obserwować, jak podcasty są coraz bardziej doceniane w ramach Spotify. Wdrożone zostały m.in. top listy podcastów, które dotychczas znaliśmy z innych platform poświęconych tylko temu medium. Niedawno Spotify ogłosiło, że udostępni twórcom podcastów swoje bogate zasoby muzyczne. Pojawiały się także informacje o udostępnieniu możliwości publikowania podcastów w formie wideo, a także dzieleniem się kartami z cytatami pochodzących z audycji. Ostatnio też dowiedzieliśmy się, że platforma prowadzi ankietę wśród użytkowników na temat oddzielnej subskrypcji dotyczącej tylko i wyłącznie podcastów.

Czy warto płacić za adres email? Na przykładzie hey.com [s03e12] WWWłaśnie Podcast

Spotify przejmuje Megaphone

Tym razem platforma chce umożliwiać twórcom podcastów zwiększenie zarobków, a tym samym reklamodawcom większego grona osób. To jeden z punktów uzasadniających zakup przez Spotify platformy Megaphone, o czym serwis streamingowy poinformował na swoim blogu. Jeśli nie słyszeliście o Megaphone, to spieszę z wyjaśnieniem – to jedna z najpopularniejszych platform, która zajmuje się hostingiem podcastów oraz reklamami. I to właśnie ta druga działalność Megaphone zostanie rozbudowana na początku. Spotify bowiem zamierza oferować swoją technologię reklam w podcastach o nazwie Streaming Ad Insertion twórcom audycji, które są hostowane na Megaphone. Zyskają na tym również reklamodawcy, bowiem jednocześnie zasięg dotarcia do słuchaczy ma być zwiększany przy pomocy funkcjonującej już usługi Megaphone Targeted Marketplace.

Spotify wprowadzi oddzielną subskrypcję podcastów? Na razie pyta użytkowników

Spotify rozważa wprowadzenie nowej subskrypcji

Spotify takim działaniem potwierdziło, że bardzo skupia się na podcastach i ich rozwoju. Do tego stopnia, że rozważane jest oferowanie subskrypcji tylko podcastów.

The Verge zauważył, że na Twitterze prezes Variety Andrew Wallenstein podzielił się ankietą, jaką Spotify przeprowadza wśród użytkowników. Wynika z niej, że platforma streamingowa bada wśród swoich klientów zainteresowanie możliwością subskrypcji jedynie podcastów. W ankiecie można zauważyć kilka planów premium. Najtańszy z nich (za 2.99$ miesięcznie) pozwalałby na dostęp ekskluzywnych treści, ale z reklamami. W kolejnych planach użytkownicy mogliby dodatkowo otrzymywać specjalne odcinki wcześniej od innych, przy czym pozbawione by one były reklam. Warto tutaj ponownie podkreślić, że to na razie ankieta. Na chwilę obecną nie ma żadnych innych dodatkowych doniesień, jakoby Spotify miało zamiar wprowadzić subskrypcje samych podcastów.

Źródło: Spotify