Jeśli kiedykolwiek prowadziliście jakąś kampanię na Facebooku lub – aby słowo „kampania” nie brzmiała dla niektórych zbyt wygórowanie – sponsorowaliście posty, być może zdarzyło Wam się, że Facebook odrzucił Wasz materiał. Czasami powody są oczywiste, ale czasami nawet najwięksi specjaliści od marketingu internetowego głowią się, co poszło nie tak.

Każdemu, kto zaczyna swoją przygodę z Facebookiem od strony biznesowej, zalecam lekturę regulaminu, w którym znajdziecie co wolno, a czego nie wolno publikować jako materiały sponsorowane. Czasami powody odrzucenia reklam są jednak bardzo nieoczywiste. Serwis AdLeaks ujawnił listę powodów, która może pomóc zrozumieć brak akceptacji naszych facebookowych reklam. Mimo, że źródło dokumentu nie jest do końca jasne, redaktorzy serwisu nie mają jednak wątpliwości, że jest on godny zaufania.

Nowy Adblock Plus zablokuje śledzenie z social mediów

Dlaczego Facebook odrzuca reklamy? Oto lista powodów

Ujawniona przez wspomniany serwis lista zawiera podział na kilka kategorii, a wśród nich kilka/kilkanaście powodów odrzucania reklam. Są to m.in. problemy z kreacjami, czy te bardziej oczywiste – treści z różnych względów zabronione. Cała lista prezentuje się następująco:

Disapproved

Od teraz bardziej uważnie?

Jak widać, lista jest dość długa i może okazać się być przydatna jako „check-lista” poprawności facebookowych reklam. Jeśli nie łamiesz któregoś z zawartych na niej punktów, prawdopodobnie możesz spać spokojnie – Twój sponsorowany materiał będzie zaakceptowany lub nie zostanie w krótkim czasie zbanowany – bo i takie przypadki użytkownicy Facebooka widzieli na oczy.