Instagram na przestrzeni ostatnich miesięcy wprowadził kilka znacznych zmian – zaczynając od rozbudowania wyszukiwarki (i dodanie jej do desktopowej wersji serwisu), poprzez wprowadzenie możliwości dodawania niekwadratowych zdjęć i zdjęć o wyższej rozdzielczości oraz udostępniania dłuższych filmów, aż do wprowadzenia reklam i zapowiedzi niechcianej przez użytkowników aktualizacji newsfeedu. Po drodze „dostaliśmy” także możliwość obsługi wielu kont jednocześnie. Teraz serwis testuje nowy rodzaj profili – tzw. profile biznesowe.

Czym mają się różnić te profile od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni? Na blogu later.com opublikowano screeny profili, które obecnie testowane są przez niewielką grupę użytkowników. Najbardziej rzucającą się w oczy różnicą między profilami biznesowymi a kontami prywatnymi jest przycisk „Contact”, umożliwiający napisanie wiadomości e-mail lub skontaktowanie się za pomocą wiadomości prywatnej w samej aplikacji.

instagram2

Nowością jest także możliwość lokalizacji danego użytkownika na mapie (podobne do wizytówek znanych z Google) oraz wprowadzenie systemu katalogowania profili pod względem prowadzonej działalności.

instagram3

Wasze skojarzenia odnośnie podobieństwa z facebook’owymi fanpage’ami są bardzo trafne. Czy wprowadzenie biznesowych profili wyjdzie aplikacji na dobre? Czas pokaże. Moim zdaniem bardzo dobrym ruchem jest wprowadzenie przycisku umożliwiającego bezpośredni kontakt z osobą prowadzącą dany profil – ułatwi to skomplikowane jak dla mnie wchodzenie w interakcje na Instagramie. Fajnym pomysłem byłoby podpięcie do tej opcji możliwości skontaktowania się za pomocą Messengera. Kto wie – skoro Facebook obecnie skupia się na rozwoju swojego komunikatora, może będzie to kolejna nowość na Instagramie?

Instagram jak na razie nie zapowiedział, kiedy dokładnie profile biznesowe zostaną upowszechnione, jednak nieco więcej powinniśmy wiedzieć w niedalekiej przyszłości.