Instagram, co to takiego?
– zdjęcia mogą być tylko kwadratowe,
-posty można polubić lub skomentować, nie ma możliwości udostępniania postów z innych,
– wokół Instagrama powstały przeglądarki zdjęć (Websta.me, Iconosquare.com)
Autorem tego serwisu, który przywędrował do nas zza wielkiej wody jest Kevin Systrom i Mike Krieger. W tej chwili aplikacja należy do Facebooka i wydaje się, że wychodzi to jej na dobre, ponieważ stale się rozwija i ciągle zyskuje nowych użytkowników. Instagram to serwis społecznościowy, który służy przede wszystkim do publikowania zdjęć i krótkich filmów – to tak w skrócie, wielkim skrócie. Zdjęcia i filmy dodaje się korzystając z aplikacji mobilnej, natomiast posty można przeglądać także na komputerze dzięki różnym aplikacjom webowym dostępnym na rynku.
Instagram to ponad 300 mln aktywnych użytkowników (wzrost z 200 mln do 300 mln w ciągu 9 miesięcy). Ponad 70% użytkowników jest spoza USA. Każdego dnia publikowane jest na Instagramie 70 mln zdjęć i video. Dotychczas użytkownicy serwisu opublikowali 30 mld postów. Dane te stale rosną, a grono użytkowników ciągle się powiększa, dlaczego by nie spróbować, co nie?
Co to jest ten #HASZTAG?
Hashtagi to bardzo przydatne narzędzie do wyszukiwania, przeglądania, porządkowania i monitorowania treści. Oprócz Instagrama, możemy je znaleźć również na facebooku. W opisie zdjęcia można użyć maksymalnie 30 hashtagów. Badania pokazują, że optymalne jest użycie 15. Hashtag powinien być krótki i unikatowy im mniej, tym lepiej to wygląda :)
Tagi tworzymy samodzielnie w momencie opisywania dodawanego zdjęcia. Podczas wpisywania aplikacja wyświetla nam propozycje posortowane wg. popularności. Bardzo ważne, by stosować je w sposób prawidłowy.
#jeszcze #trochę #i #weekend #ale #sobie #odpoczne #u #la #la– ile razy coś takiego widzę, tyle razy zastanawiam się, czy IQ takiej osoby kiedyś odbije się od dna. Nie robimy czegoś takiego!
Oooo właśnie..
Poprawna forma:
Jeszcze trochę i #weekend.. ale sobie odpocznę ulala
#odpoczynek #relax
To tylko przykład, nie musi to tak wyglądać, ale widzicie już o co chodzi, prawda? Pamiętajcie, że stosowanie śćżźółąę w środku taga rozdzieli nam go, więc nie stosujemy tych znaków, to samo tyczy się znaków interpunkcyjnych, nie wchodzą one w skład tagu, nawet jeśli zapiszemy przecinek zaraz po nim – to nie będzie już jego częścią, a myślnik w środku rozdzieli nam go i będzie działać tylko pierwszy człon.
Jak monitorować?
Zarówno Brand24 jak i Sentione monitorują aktywność na Instagramie i w statystykach prezentują najaktywniejszych i najbardziej wpływowych użytkowników.
Bardzo dobrym narzędziem jest Iconosquare (dawny Statigram). Spośród wielu funkcji warto wymienić możliwość sprawdzenia najbardziej lubianych i najczęściej komentowanych zdjęć. To również wygodne narzędzie do wyszukiwania profili oraz hashtagów. Co ważne z aplikacji tych możemy korzystać w wersji desktopowej w oknie naszej przeglądarki, a same statystyki mogą być cyklicznie przygotowywane i wysyłane na nasz @.
Jak zbudować swój wizerunek dzięki Instagram?
Zrób zdjęcie, oznacz tagiem #konkursdw i marką @dailywebpl oraz polub nasz profil!
Według badań (Iconosquare Instagram 2015 Study) 70% użytkowników szukało profili marek na Instagramie, 37% obserwuje 1-5 kont marek, a 32% ponad 5 marek.
Dlaczego to robimy akurat na Instagramie? Główny powód: to wciąga! a poboczne to takie, że po prostu lubimy konkretne marki, na instagramie często publikowane są nowinki, śmieszne rzeczy, konkursy, lekka strawa, często na dzień dobry i dobranoc.
Warto organizować konkursy na Instagramie. Najbardziej skuteczne są te, które angażują uczestników do stworzenia unikatowych zdjęć lub filmów oraz publikowanie ich przez uczestników z oznaczeniem profilu marki i z hashtagiem kampanii. Warunkiem udziału w konkursie powinno być również followanie marki na Instagramie.
Pamiętaj również o wyborze lokalizacji, może to być np. adres Twojej strony internetowej, nie zadziała jak link, ale potencjalny klient będzie mógł go zobaczyć, przeczytać, zapamiętać.
Sama aplikacja pozwala publikować i udostępniać swoje zdjęcia i filmy w różnych serwisach społecznościowych za jednym kliknięciem, są to Facebook, Twitter, tumblr i Flickr!
Dobrym sposobem jest również promowanie autorów najlepszych zdjęć. Można to robić poprzez reposty, wybieranie zdjęć dnia, tygodnia, miesiąca, świetnie robi to np. GoPro
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika gopro (@gopro)
Śladem za nimi poszedł producent dodatków do kamer GoPro, firma SPGadgets ;)
Powface! #spgadgets #remotepole #addmorefunction Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika SP Gadgets (@spgadgets)
Prowadzicie już swój profil? Pochwalcie się,
przy okazji zapraszamy na nasz profil :)
DailyWeb.pl na Instagramie
Pozostałe odcinki
Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.
Autor: Łukasz Szendzielarz