Pyszne.pl idzie z duchem czasu. Jedzenie z warszawskiej restauracji Mandala Express będzie dostarczał automatyczny robot!

Pyszne.pl działa na polskim rynku od 2010 roku, kiedy to Piotr Czajkowski i Arkadiusz Krupicz założyli platformę do zamawiania jedzenia online. Po 13 latach działalności spółka postanowiła wejść w robotyzację. Nawiązując współpracę z warszawską restauracją Mandala Express na ulicę miasta wyjechał pierwszy automatyczny robot od Delivery Couple, dowożący dostawę z jedzeniem do pierwszych klientów. Czy ludzcy kurierzy będą mieli w godzinach szczytu zautomatyzowaną pomoc? To tak naprawdę pierwsze, testowe przejazdy, ale sam projekt wielce interesujący. Poznajcie Mateusza!

Pyszne.pl
fot. pyszne.pl

Pyszne.pl testuje nowy sposób dostawy. To automatyczny robot Mateusz!

Mateusz jest pierwszym robotem, który zamiast kuriera na rowerze czy w samochodzie, dostarczy jedzenie pod wasze drzwi. Na razie mamy do czynienia z testami, które potrwają miesiąc, a jeśli chcielibyście przywitać się z Matim, to musicie złożyć zamówienie z restauracji Mandala Express, mieszącej się przy ulicy Siennej 87 w Warszawie. Działa na niewielkich dystansach, więc jako mieszkaniec Rembertowa niestety nie skorzystam. Jego zasięg to 3 kilometry. Jak dokładnie działa droid i czy nie boi się zatłoczonych ulic stolicy?

Po odebraniu zamówienia z restauracji, robot wysyła klientowi wiadomość SMS z informacją, że wyruszył w drogę. W większości pokonuje ją autonomicznie – sam podejmuje decyzję, w jaki sposób pokonać trasę. Jest przystosowany do radzenia sobie z różnego rodzaju infrastrukturą miejską. Krawężniki czy nierówne chodniki nie są dla niego przeszkodą. W wybranych momentach wspiera go jednak zdalny operator – na przykład podczas przejeżdżania przez przejścia dla pieszych. Gdy robot dotrze na miejsce odbioru zamówienia – dzwoni do klienta, aby poinformować, że czeka przed budynkiem. Ponadto wysyła klientowi SMS-em link potrzebny do otworzenia pojemnika na jedzenie. Po zakończeniu dostawy wraca do restauracji po kolejne zamówienie.

pyszne.pl
fot. pyszne.pl

Robot z Pyszne.pl ma wbudowany zaawansowany system sztucznej inteligencji. W razie potrzeby zapyta się o pomoc operatora

Robot ma wbudowany całkiem sprytny system sztucznej inteligencji. Poruszając się po ulicach radzi sobie sam, ale kiedy natrafi na swojej drodze jakąś krytyczną sytuację, prosi o pomoc operatora. Posiada wbudowany system ogrzewania i czujniki temperatury, dzięki którym dostarczone jedzenie będzie ciepłe, a także konstrukcję chroniącą zamówienie przed przewróceniem się czy rozlaniem. Na jednym ładowaniu jest w stanie pracować przez cały dzień. Beata Falińska, Chief Operating Officer w Delivery Couple powiedziała parę słów na temat nowej technologii. Mateusz nie jest pierwszym ich takim projektem, ale debiutującym w Pyszne.pl.

Nasze roboty testowane są już w kilku miastach w Polsce we współpracy z mniejszymi partnerami i radzą sobie świetnie. To nowinka technologiczna, która dopiero pojawia się na polskich ulicach, dlatego przyciąga uwagę przechodniów. Roboty spotykają się z pozytywnymi reakcjami. Współpraca z Pyszne.pl, pierwszą tak dużą marką, która zainteresowała się naszym rozwiązaniem, z pewnością dodatkowo zwiększy zaufanie do robotów dostawczych

Pyszne.pl
fot. pyszne.pl

Robot Mateusz dostarcza dostawy na dystansie 3 kilometrów. Testy potrwają jeden miesiąc

Robot od Pyszne.pl to niezwykle interesujący projekt. Mam nadzieję, że nic mu się w podróży nie stanie, bo Warszawa nocą w weekend to prawdziwa dżungla, która często jest pełna nieobliczalnych ludzi. Nie chciałbym, aby Mateuszowi coś się stało, bo sama koncepcja jego istnienia jest świetna. Unikanie korków to zdecydowanie szybsze dostawy. To świetna pomoc ludzkim jednostkom, a jeśli projekt przejdzie pomyślnie testy, to kto wie – może Delivery Couple zwiększy zasięg swoich droidów, liczbę restauracji i ich liczbę.

iMessage w końcu trafia do Windowsa