Instagram zapowiada nowe funkcje reklamowe, które mają pomóc marketerom w osiąganiu lepszych wyników reklamowych, a zarazem podratować i tak słabnącą reputację firmy Meta. Wśród najnowszych zmian znajdują się dwie nowe formy udostępnione dla reklamodawców: reklamy przypominające oraz treści sponsorowane w wyszukiwarce. Czy właściciel Instagrama i Facebooka zdoła powstrzymać rosnącą falę niechęci do tych mediów społecznościowych?

Reklamy przypominające na Instagramie mają być rodzajem reklam, które pojawiają się w momencie, gdy użytkownik przegląda feed na Instagramie, ale nie podejmuje żadnej akcji. Dzięki temu marka zyskuje możliwość docierania do swoich odbiorców kilkukrotnie, co jest sprytnym zabiegiem na zaangażowanie. 

Instagram Ads

Reklamy przypominające w Instagram Ads

Reklamy przypominające na Instagramie mają być dostępne także w formie zwijanej i dostępne dla wszystkich reklamodawców jako opcja w feedzie w aplikacji. To właśnie użytkownicy mogą zdecydować, czy chcą otrzymywać powiadomienia o nadchodzącym wydarzeniu. Klasycznie wzorem innych platform społecznościowych, przy reklamie wydarzeń pojawi się dzwoneczek, który pozwoli ustawić przypomnienie na 15 minut przed wydarzeniem.

Reklamy w wynikach wyszukiwania

Instagram wchodzi też w świat reklam tekstowych, bazujących na słowach kluczowych. Reklamy mają być wyświetlane w feedzie, gdy użytkownicy klikną post wyświetlany wcześniej w wynikach wyszukiwania. 

Kolejną nową funkcją są treści sponsorowanych w wyszukiwarce. W ten sposób Instagram ma umożliwić marketerom testowanie różnych wariantów treści w wyszukiwarce pod względem ich skuteczności.

Rozwój Instagram pod znakiem reklam

Zgodnie z danymi Instagrama, co miesiąc na platformie, aktywnych jest ponad miliard użytkowników, z czego ponad połowa korzysta z niej codziennie. To ogromny zasięg dla marketerów, którzy chcą dotrzeć do swojej grupy docelowej, a zarazem twardy orzech do zgryzienia dla użytkowników, którzy będą bombardowani reklamami na coraz większą skalę. W końcu wszystko zmierza do tego, że w aplikacjach typu Instagram będziemy oglądać głównie reklamy.

Jak jednak wyróżnić się na tej platformie jako reklamodawca? Kilka podstawowych porad, jak nie utonąć w morzu przypadkowych reklam.

  1. Treść – dopasuj swój content do odbiorców, dobierz styl komunikacji i spraw, aby post był atrakcyjny lub angażujący.
  2. Grafika – największy sukces to przyciągająca uwagę grafika bądź video, dzięki którym skusisz więcej użytkowników do zatrzymania się na Twojej treści. Testuj i urozmaicaj formaty, a następnie wyciągaj z nich wnioski.
  3. Kierowanie – korzystając z dobrodziejstw systemów reklamowych, podstawowym grzechem jest brak precyzyjnego kierowania reklam. Jeśli sprzedajesz np. okulary przeciwsłoneczne, samo kierowanie na jedno słowo może sprawić, że będziesz się wyświetlać obok salonów optycznych. Kontekst jest w wszystkim.

Instagram nie jest oryginalny w swoim rozwoju, po prostu jak każde medium, ratuje, co się tylko jeszcze da. Po serii bolesnych porażek firmy Meta, wycofaniu projektów, ktore miały być wielkim przełomem (NFT), firma szuka możliwości szybkiego zarobku, gdzie tylko się da. Szkoda, że będziemy za to płacić my wszyscy, naszym cennym czasem.

TikTok wprowadza zmiany w trosce o najmłodszych – mogą zaskoczyć