W biurach spółki Meta mogą otwierać szampana. Dzienna liczba osób odwiedzających serwis społecznościowy Facebook przekroczyła 2 mld. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z danych za czwarty kwartał 2022 roku?

Lubię twarde liczby. Z danymi statystycznymi nie można się kłócić i choć różny bywa ich odbiór, informacje te dość miarodajnie określają kondycję przedsiębiorstw. W przypadku Facebooka jest to o tyle ciekawe, że wiele osób wieściło zmierzch tegoż medium społecznościowego. Cóż, wynik 2 mld aktywnych użytkowników każdego dnia ewidentnie temu przeczy.

Facebook 2 1

W ostatnim kwartale liczba osób dowierzających Facebook wzrosła o 16 mln

Tak, w Q4 2022 odnotowano 16 mln wyższą liczbę sesji niż w poprzednim okresie. Co ważne, wzrost w skali dwóch lat wynosi aż 1,8 mld. To robi wrażenie i pozwala sądzić, że dziecko Zuckerberga jeszcze przez długi czas będzie „w grze”. Jako sieciowy byt, który ma już na karku 19 lat, spokój o pozycję jest nieoceniony. Jest to o tyle ważne, że młodzi wiekiem internauci rozkochani w urządzeniach mobilnych coraz częściej sięgają do alternatyw, takich jak Instagram (należący do Mety) oraz TikTok.

Bez wątpienia, spokojny sen mają także inwestorzy, którzy obawiali się o spowolnienie w działalności Facebooka. Firma odnotowała przychód wysokości ponad 32 mld dolarów i choć nie jest to może wzrost, w dalszym ciągu mówimy o potężnej kwocie. Meta zwolniła w tym roku również 11 tys., pracowników, ale jak się okazuje, spora ich część stanowiła pion zarządzający. To ma rzekomo poprawić komunikację w przedsiębiorstwie. Firma nie zamierza jednak poprzestawać na poczynionej redukcji i już planuje kolejne, które – tym razem – obejmą projekty, które raczej nie mają szans na przyszłe sukcesy.

Mark Zuckerberg kieruje wzrok w stronę metaverse, czyli szeroko pojętego AR/VR. Świat wirtualny to atrakcyjny kąsek dla gigantów technologicznych, natomiast nie jestem przekonany co do tego, że Facebook tudzież Meta rokuje w tej przestrzeni. Mimo zaangażowania może się okazać, że młodzi użytkownicy nieprzekonani do „boomerskiego” Facebooka nie będą chcieli korzystać z jego platform.

Płatny Twitter Blue już w Polsce – znamy listę przywilejów