Jakie algorytmy stosuje Instagram? Twórcy aplikacji rzucili trochę światła na ich działanie.
Algorytmy w social media to już nic nadzwyczajnego. Są na bieżąco stosowane i dostosowywane już w prawie każdej usłudze internetowej, z której korzystamy na co dzień. Instagram uchylił rąbka tajemnicy na temat własnych algorytmów i ich działania.
Instagram – jak działają algorytmy?
W przypadku Instagrama mówimy o wielu algorytmach, ponieważ każdy z nich wykonuje inny, skończony ciąg zadań. To, co widzimy w naszym feedzie, to efekt końcowy pracy każdego z nich. Na ten moment na Instagrama składa się wiele algorytmów, a każda z głównych funkcji appki (Feed, Explore, Reels) posiada swój własny zestaw zautomatyzowanych zasad. Algorytmy działają według tego, jak dana część Instagrama jest używana przez jego społeczność i danego użytkownika.
Jak repostować na Instagramie? Oto poradnik i 2 proste sposoby
Zazwyczaj chcemy wiedzieć, co słychać u ludzi, z których treściami najczęściej przeprowadzamy jakiekolwiek interakcje (lajki, komentarze, zapisania, udostępnienia). Właśnie dlatego te posty według algorytmów są priorytetowe i to one jako pierwsze pojawiają się w naszym feedzie.
W tym przypadku brane są pod uwagę również inne zmienne, takie jak:
- czas publikacji danego posta,
- informacje na temat autorów treści,
- liczba naszych interakcji z danym profilem lub tematem w ogólnym przedziale czasowym.
Algorytmy dla funkcji Explore oraz Reels mają podobne wytyczne, przy czym brana jest również pod uwagę popularność danej treści i nasze zainteresowanie tematem/osobą/okolicznościami.
Sugerowane posty na Instagramie to kolejna zupełnie niepotrzebna funkcja tej aplikacji
Ok, a teraz: jak zhakować te algorytmy? ;)
Instagram wskazał również, jak możemy bezpośrednio wpływać na to, jakie treści wyświetlają nam się w każdej z jego części.
- W opcji “Bliscy znajomi” możemy wybrać listę osób, których treści mają być dla nas (oraz dla algorytmów) priorytetowe.
- Wyciszenie (wyłączenie widoczności) treści, z którymi nie chcemy podejmować żadnych interakcji z różnych powodów. Nikomu się z tego nie musimy tłumaczyć. Wystarczy np. wejść na dany profil, wcisnąć button przy napisie “obserwujesz” i wybrać opcję “Wycisz”. Tutaj możemy wybrać, czy nie chcemy już widzieć jedynie Stories, czy tylko postów danej osoby.
- oznaczenie proponowanych treści jako nieinteresujące w zakładce Explore.