72% polskiego Instagrama to kobiety | DailyWeb.pl

72% polskiego Instagrama to kobiety

Opublikowano 2 miesiące temu - 4


Według danych Gemiusa aż 72% polskich użytkowników Instagrama to kobiety. Choć przewaga Pań w grupie odbiorców aplikacji nikogo nie dziwi, mało kto chyba spodziewał się, że dysproporcje będą aż tak duże. Jak wygląda to w przypadku innych portali społecznościowych?

Jak podaje w najnowszym raporcie Gemius, w ubiegłym miesiącu z Instagrama korzystało 2,1 mln Polek, co stanowi 72% ogółu użytkowników tej aplikacji w Polsce. W przekroju dziennym dysproporcje są jeszcze bardziej wyraźne – podczas gdy średnia liczba użytkowników aplikacji wśród Pań wynosiła ok. 1,2 mln, u Panów było to „zaledwie” 225 tysięcy, a zdarzały się też dni, w których kobiet było nawet 10 razy więcej niż mężczyzn

Instagram to nie jedyny portal społecznościowy gdzie (przynajmniej w Polsce) dominują Panie. Podobna zależność dotyczy także Snapchata – choć brakuje tutaj dokładnych, aktualnych danych dotyczących użytkowników w Polsce, w zeszłym roku przewaga kobiet wynosiła od 55 do 61%.

Równouprawnienie na Facebooku

Zdecydowanie najbardziej wyrównany pod względem płci wydaje się być Facebook. Wg danych za 2016 rok wśród polskich użytkowników portalu Marca Zuckerberga było 8,03 mln kobiet i 7,5 mln mężczyzn. Co ciekawe, Panie dominowały w najmłodszej (13-18) oraz najstarszych grupach wiekowych (powyżej 34 lat). W grupach 19-26 oraz 26-34 proporcje były wyrównane, z delikatną korzyścią po stronie Panów.
Gdzie podziali się więc przedstawicieli płci silnej? Według Gemiusa stanowią oni dominującą grupę na Twitterze – ostatnie dane w tej kwestii sugerują, że mężczyźni stanowią 56% użytkowników Twittera w Polsce.

Światowe tło

Jak te dane wypadają na tle światowym? Patrząc na globalne statystyki poszczególnych platform, również widzimy wyraźną tendencję do feminizacji lub maskulinizacji ich grupy odbiorców. Badanie w tym zakresie przeprowadził w pierwszym kwartale roku międzynarodowa agencja WeAreSocial. Wynika z niego, że podobnie jak w Polsce, większy udział kobiet wśród użytkowników notuje Instagram (aż 38% wszystkich kobiet i 26% mężczyzn korzystających z internetu korzysta z tej aplikacji), Pinterest (45% kobiet i 17% mężczyzn) i Facebook (87% zasięgu u internautek i 75% u internautów), natomiast mężczyzn – Youtube (55% zasięgu u mężczyzn i 45% u kobiet), Twitter (22% mężczyzn i 15% kobiet) i Reddit (67% mężczyzn i 33% kobiet).