2.12.2013 9:31 | Aktualizacja: 26.01.2023 8:37

7 istotnych faktów związanych z prowadzeniem profilu na Facebook’u

Facebook jest doskonałym miejscem, sposobem i metodą do promocji własnej witryny. Jest to niepodważalne. Ja osobiście mam Was na FB w sumie niewielu, mam nadzieje że liczba w końcu gwałtownie urośnie, tak by połechtać moje ego ;-) Chciałbym dziś przybliżyć Wam sposoby postępowania z fanpejdżem na Facebook’u, część z nich jest mi i pewnie Wam znana, jednak pozostałe nieco mniej, a wygląda na to że nie pozostają one bez znaczenia. Wszystkie poniższe teorię podparte są statystykami. Zaczynamy:

FB LOGO

1. Zdjęcia uzyskują 39% więcej interakcji użytkowników

Jakby się dobrze zastanowić, to ma to sens. Przeglądając wszystkie wpisy na fejsbuku, wzrok właściwie mimowolnie zatrzymuje się na wszelkiej maści obrazkach, gdyż są zdecydowanie łatwiejsze w odbiorze niż tekst. Ponadto zyskują one 53% więcej lajków i 103% więcej komentarzy niż wpisy oparte tylko i wyłącznie o sam tekst (źródło).

2. Krótsze wpisy uzyskują 23% więcej interakcji użytkowników

Jeśli Twój wpis na stronie fanowskiej będzie krótszy niż 250 znaków, możesz mieć pewność, że wzbudzi on zainteresowanie  o 60%. Cyfra ta wzrośnie do 66%, jeśli wpis będzie zawierał mniej znaków niż 80 (źródło). Nie oszukujmy się, jesteśmy zwyczajnie leniwi.

fbbar

3. Używanie emotikon we wpisach ma sens, zwiększają one ilość lajków o 57%

To dość ciekawe, niemniej wygląda na to, że stosowanie popularnych internetowych grafik wyrażających stan emocjonalny (sam to wymyśliłem ;-) ) powoduje zwiększenie ilości samych lajków o 57%, a także ilość komentarzy i udostępnień o 33% (źródło)

emoti

4. Współczynnik zaangażowania użytkowników jest większy o 18% w czwartek i piątek

To chyba żadne zaskoczenie? Przed weekendem to chyba dość oczywiste ;-) Niemniej ja osobiście na podstawie samych odwiedzin mojego bloga w piątki, muszę stwierdzić, że jest to właściwie najgorszy dzień w tygodniu jeśli mowa o ilości odwiedzin. Wygląda na to, że w tym czasie wszyscy siedzą na fejsbuku ;-) Jeśli chodzi o same 18%, to warto zaznaczyć, że współczynnik ten jest zmienny zależnie od branży. (źródło)

bestdaytopost

5. Zadane pytania na fejsbuku generują 100% więcej komentarzy

Zadaj pytanie a uzyskasz więcej komentarzy. To chyba też dość oczywista prawda, niemniej nie spodziewałem się aż tak wielkiego współczynnika.  (źródło)

likes

6. 35% wszystkich fanów, śledzi stronę na fejsbuku tylko dla udziału w potencjalnych konkursach

Konkursów to u mnie jak na lekarstwo, naprawdę co trzeci z Was jest tu tylko po to? ;-) Ciekawa statystyka, niemniej bardziej odnosi się do popularnych, dużych marek gdzie faktycznie konkursy i rozdawnictwo jest pewną formą standardu i samej aktywizacji fanów (źródło).

7. 42% wszystkich fanów, śledzi stronę na fejsbuku licząc na kupony rabatowe

Tych u mnie także jak na lekarstwo, więc ten współczynnik pewnie budują globalne marki. Chcesz zwiększyć ilość fanów? Rozdawaj kody/kupony rabatowe, darmówki zawsze w cenie ;-) (źródło)

Czy możliwe jest podsumowanie tego wszystkiego w jednym zdaniu? Spróbuje: na swojej stronie fejsbukowej umieszczaj w czwartki lub piątki zdjęcie z pytaniem czy ktoś chce wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania jest  kupon rabatowy. No i nie zapomnijcie o emotikonach :-)

Wpis bazuje na podstawie artykułu z serwisu buffer.