5000 | DailyWeb.pl

5000

Opublikowano 9 miesięcy temu - 6


Kolejny, bardzo okrągły pułap osiągnięty. Właśnie do naszego fejsbuka dołączyła osoba, która przechyliła szalę na 5000 lajków. Nawet nie wiecie, ile to daje radości.

Pamiętam same początki, kiedy każdy pojedynczy Czytelnik klikający przycisk Lubie to przy naszej stronie, był oglądany, przeglądany i celebrowany. Wówczas było nas wszystkich około 60 osób, z czego 50 to znajomi, którzy zaspamowani wiadomościami ode mnie, nie mieli większego wyjścia i musieli w przycisk kliknąć. Pamiętam pierwszy 1000 fanów, wtedy właściwie byłem pewny, że teraz to z pewnością Kominek doda nas na zaszczytnym miejscu w swoim rankingu, a worek współpracy z puchnącymi od pieniędzy markami - eksploduje, zalewając nas deszczem pieniędzy.

Tak się nie stało, ale zauważyłem zdecydowaną różnicę, to w jaki sposób traktują nas podmioty, z którymi chcieliśmy współpracować. W głowie mam jedną sytuacje, kiedy poprosiliśmy jednego z naszych aktualnych partnerów, by zasponsorowali swój produkt w konkursie, który chcieliśmy dla Was uruchomić. Nie byli zainteresowani, co było zjawiskiem wówczas dość popularnym. Przyzwyczaiłem się. Kiedy jednak przy kilku tysiącach lajków na FB, wrócili do nas i zapytali o stałą współpracę, miałem nieskrywaną satysfakcję. Tak to już działa.

Od tamtego czasu, pare osób przybyło, było sporo dyskusji, tych bardziej hardcorowych i tych, do których każdy kolejny komentarz powodował uśmiech na twarzy. Co ciekawe, popularny efekt kuli śniegowej sprawdza się w naszym wypadku w 100%. To w praktyce oznacza, że im więcej fanów na FB mamy, tym większy jest przyrost, kolejnych - nowych. Ilość wejść przez ostatni rok z portali społecznościowych, to 26% całego roku, zaś sam Facebook wygenerował 93% całego tego ruchu! Nie można nie docenić takich wartości, mimo mocno wyciętych zasięgów.

Naszym celem na zeszły rok było osiągnięcie 4500 lajków, co dzięki Łukaszowi wydarzyło się jeszcze z nawiązką. W tym roku wyznaliśmy sobie jeszcze bardziej ambitny plan i celujemy w 7000. Kula śniegowa powinna nam nieco pomóc, przekonamy się w praktyce. Naszym celem na ten rok stricte związanym z fanpejdżem będzie także zwiększenie jakości postów i przede wszystkim także ich zróżnicowanie, tak by nasz wall nie był tylko pełen linków do naszych materiałów.

Zdardzając Wam rąbka tajemnicy, przy okazji naszych celów, to jeszcze w pierwszym kwartale powinniście zobaczyć na własne oczy nasz nowy motyw. Podstrona jest właściwie praktycznie gotowa, strona główna wymaga dopracowań. Mamy nawet budżet i specjalistę, który nas wspomaga. Idąc dalej, z rzeczy które Was mogą zainteresować, to w tym kwartale mocno naciskamy na jeden z naszych głównych celów: znalezienie partnera strategicznego. Uspokajam, że nie chodzi o zapchanie naszych kieszeni szeklami, tylko założenie stacjonarnej redakcji. Chcemy także poszerzyć spektrum tematyczne o dział e-commerce na blogu, zmieniamy slogan naszego bloga (zostanie ogłoszony wraz z nowym motywem). Niebawem także zaprezentujemy nowego redaktora, a na przełomie kwartału I i II prawdopodobnie uruchomimy rekrutacje.

Dziękujemy, że jesteście z nami, każdy z Was swoją obecnością z pewnością zbliża nas do naszego celu nr 1 na ten rok: stacjonarnej redakcji. Musi się udać!

PS Ci, którzy do nas dołączyli dzisiaj niech sprawdzą folder inne w wiadomościach Facebooka. Dla osoby nr 5000 przewidzieliśmy nagrodę niespodziankę :-)