5 zdemaskowanych mitów o SEO, o których musisz wiedzieć | DailyWeb.pl

5 zdemaskowanych mitów o SEO, o których musisz wiedzieć

Opublikowano 1 rok temu - 16


Optymalizacja stron w wyszukiwarce jest bardzo ważnym zabiegiem pozwalającym nam, na pokazanie swojej strony na wyższych pozycjach. Zanim przystąpisz do operacji „chce być wyżej w wyszukiwarce”, poznaj 5 obalonych mitów o SEO.

SEO będzie mnie dużo kosztować

Jest takie przekonanie (szczególnie od ludzi mniej zainteresowanych internetem) że usługi pozycjonowania są drogie. Rynek optymalizacji jest co raz to bardziej konkurencyjny, a co za tym idzie, ceny też mogą takie być. Najważniejsze jest to, aby zrozumieć zasadę działania SEO. Trzeba najpierw zainwestować czas i pieniądze, żeby potem mieć realne profity. A jak już są widoczne przychody „z internetu” to SEO już nie takie drogie i straszne 

Automatyzacja SEO

SEO to długotrwały niekończący się proces administracji, zarządzania i optymalizacji stron tak aby była jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Nie istnieją magiczne automaty które wrzucą twój serwis na pierwszą pozycję, za jakimś tam budżet w jeden dzień. Pierwszego dnia jesteś na pierwszej pozycji, a dziesiątego już możesz pojawić się na ostatnim.

Powielanie słów kluczowych na stronie

Roboty Google skupiają się na zawartości strony. Piszesz ciekawe artykuły, twoja strona jest dobrze zaprojektowana – jesteś automatycznie wyżej w wyszukiwarce.
Słowa kluczowe już nie mają takiej duże siły przebicia w Google, jak to miało miejsce kiedyś. Dodawanie ich na ślepo w każde miejsce na stronie nie jest dobrym rozwiązaniem bo ani nie wnoszą nic wielkiego na stronę, a i mogę spowodować obniżenie twojej pozycji w wyszukiwarce.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce – no i po robocie

Pierwszy krok już jest, jesteś pierwszy. Ale to jedna sprawa, teraz ważne jest to aby użytkownik nie uciekł od razu z twojej strony. Serwis powinien być przede wszystkim czytelny. Musi zawierać jasny przekaz do wykonania konkretnej akcji (CTA –call to action), np. zapisz się do newslettera, dodaj produkt itp.

Stworzę kampanie AdWords, żeby podbić sobie pozycję w wyszukiwarce

Błędne myślenie wielu ludzi o tym że AdWords, w jakiś sposób może wpłynąć na pozycje organiczną strony. Pozycję strony zbudowanej na SEO w żaden sposób nie zmienimy za pomocą płatnej reklamy Google.

Mam nadzieję, że ta krótka i sprawna lista otworzyła oczy i wyjaśniła te najczęstsze nieporozumienia i błędy.