5 trendów w mediach społecznościowych na 2017 rok | DailyWeb.pl

5 trendów w mediach społecznościowych na 2017 rok

Opublikowano 10 miesięcy temu - 1


Wielokrotnie już wspominałem, że grudzień to miesiąc podsumowań tego, co się wydarzyło w mijającym roku i przewidywań tego, co będzie trendy w roku nadchodzącym. Dziś nie o podsumowaniach, a o przewidywanych trendach właśnie.

Niedawno na portalu MakeUsOf pojawił się artykuł, w którym jego twórcy chwalą się, że przewidywane przez nich trendy w social media na rok 2015 i 2016 sprawdziły się, więc postanowili iść za ciosem i przewidzieć to, co będzie modne w nadchodzącym roku. Specjalnie dla Was - jego krótkie streszczenie.

1. Wideo, wideo i jeszcze raz wideo

video

Niespełna 5 lat temu mówiło się, że przyszłością mediów społecznościowych będą elementy graficzne. Jednak teraz widzimy, jak ważne stają się treści wideo. Sam Mark Zuckerberg przewiduje, że do 2020 roku na Facebooku będą królowały materiały filmowe. Zauważyliście, że coraz więcej Waszych znajomych takie zamieszcza? A według MakeUsOf ta liczba jeszcze wzrośnie. Nasz feed niebawem ma składać się w większości z krótkich filmów, a nie ze statusów tekstowych - jak było to do tej pory.

2. Szczególnie Live Video

live

Twórcy artykułu wspominają, że bazując na rosnącej popularności takich aplikacji jak Periscope przewidzieli, że w 2016 roku filmy na żywo "eksplodują". A kiedy Facebook wprowadził usługę Live Video dla każdego, byli już pewni, że ich przewidywania się sprawdziły. MakeUsOf przewiduje, że w 2017 roku - wraz z rozwojem platform do streamingu na żywo - zaczną pojawiać się specjalne programy transmitowane przez marki na żywo. Ma to kompletnie zmienić telewizję, jaką znamy do tej pory. To media społecznościowe mają stać się "pierwszym ekranem" w przypadku oglądania wydarzeń na żywo. Warto dodać, że Twitter już umożliwił transmisję na żywo bezpośrednio ze swojej strony, a nie jak było to do tej pory - za pomocą aplikacji Periscope. Dzięki temu tego typu content dotrze do większej ilości odbiorców.

3. Lepsza jakość

jakosc

Autorzy artykułu przewidują, że w 2017 roku należy spodziewać się ogromnego wzroku jakości treści publikowanych w mediach społecznościowych. Coraz więcej marek publikuje w mediach społecznościowych, więc coraz trudniej innym jest się wyróżnić. Przestają już działać clickbaitowe tytuły - marki muszą tworzyć content, który naprawdę "błyszczy".

4. Chatboty

chatbot

O botach w mediach społecznościowych na łamach DailyWeb ostatnio coraz częściej. Widzieliście już mój poradnik, jak stworzyć prostego bota na Messengerze w bardzo krótkim czasie i to za darmo? Jeśli nie, szybko nadróbcie lekturę. MakeUseOf przewiduje bowiem, że w 2017 roku boty staną się naprawdę popularne. Dzięki nim będziemy mogli zrobić zakupy w sklepie internetowym, zakupić bilety lotnicze, zamówić taksówkę. Wow!

5. Więcej znikających treści

znikajace

Coś, co zaczęło się już w tym roku. Przykład? Facebook kopiujący Snapchat - czy to wprowadzając Instagram Stories, czy Messenger Day. Treści, które znikają to doskonała alternatywa dla tego, co oferuje prawie każde medium społecznościowe - nic nie pozostaje "forever" na naszym profilu. Jestem ciekaw, czy Facebook zrobi coś jeszcze w tym kierunku, czy też poprzestanie na wprowadzenie funkcji rodem ze Snapchata do Instagrama i Messengera.

Patrząc na to, jak media społecznościowe rozwijały się w ostatnich latach, jestem w stanie stwierdzić, że w 2017 roku pójdą w tym właśnie kierunku.

A w którą stronę - według Was - media społecznościowe skręcą w nadchodzącym roku?