5 porad, jak osiągnąć sukces w content marketingu w 2017 roku | DailyWeb.pl

5 porad, jak osiągnąć sukces w content marketingu w 2017 roku

Opublikowano 10 miesięcy temu -


Stosujesz w swoich działaniach content marketing, ale coś idzie nie tak, jak potrzeba? Tworzone przez Ciebie treści nie budzą takiego zainteresowania, jakiego byś oczekiwał? A może jest dobrze, ale chciałbyś, aby było jeszcze lepiej? Teraz uwaga - zabrzmi jak z amatorskich psychotestów. Jeśli odpowiedzią na któreś z powyższych pytań choć raz było "tak", mam dla Ciebie 5 porad jak się z tym uporać. 5 porad prosto od Rachel Lindteigen, dziennikarki i content marketingowca.

1. Pomyśl, zanim zaplanujesz

Zorganizuj burzę mózgów, rozmawiaj ze swoimi współpracownikami i klientami lub z innymi osobami, które mogą Ci w jakimś stopniu pomóc. Nie od razu przechodź do tworzenia treści. Najpierw pomyśl, dlaczego masz tą treść stworzyć.

Bądź szczery sam ze sobą. Odpowiedz sobie na pytanie: czy konsument rzeczywiście potrzebuje stworzonej przez Ciebie treści? Jeśli nie, to dlaczego chcesz ją stworzyć?

Zanim zaczniesz działać, dobrze to przemyśl. Nie potrzebujesz firmowego bloga, bo ktoś powiedział "Musicie mieć blog". Najpierw zastanów się, dlaczego "musicie" go mieć. Czy Twojej firmie jest on rzeczywiście potrzebny?

brain

2. Zadawaj pytania, zanim napiszesz

Rachel Lindteigen stwierdza, że jeśli jesteś content marketingowcem, który wcześniej zajmował się dziennikarstwem, to prawdopodobnie przed napisaniem jakiegokolwiek tekstu, sprawdzisz wszelkie źródła, które mogą Ci w tym pomóc. Jeśli nie masz dziennikarskiego doświadczenia - nic nie szkodzi, ale musisz zmienić podejście - zacząć zadawać pytania, zanim cokolwiek napiszesz.

Lindteigen radzi spotkać się ze swoimi interesariuszami, zrobić wywiad ze swoimi klientami czy zapytać dział obsługi klienta, o co klienci Twojej firmy pytają najczęściej. Jeśli zrozumiesz to, czego oczekują Twoi klienci, z łatwością zaczniesz tworzyć treści, które ich zaangażują.

3. Zaproś kogoś, by stał się częścią Twojego tekstu

Być może nie jesteś jedynym ekspertem specjalizującym się w dziedzinie, w której piszesz. Współpraca z innymi ekspertami, czy influancerami jest dobra z kilku powodów. Po pierwsze, dodadzą oni wiarygodności tworzonej przez Ciebie treści - ich zaangażowanie jest postrzegane przez stronę trzecią jako potwierdzenie tego, o czym mówisz (piszesz).

Prócz tego, ich zaangażowanie tworzoną przez Ciebie treść sprawi, że prawdopodobnie podzielą się nią ze swoimi odbiorcami, co w rezultacie spowoduje dotarcie Twojego contentu do większego grona odbiorców.

4. Podziel się swoją treścią

Jeśli przygotowujesz swój plan działania na przyszłość, nie zapomnij przygotować też planu dystrybucji. Jeśli publikujesz treści jedynie na blogu - może to nie wystarczyć. Nie zapomnij podzielić się nimi w mediach społecznościowych. I to nie tylko na dedykowanych Twojej firmie kanałach. Na Facebooku jest pełno tematycznych grup, w których stworzona przez Ciebie treść może być doceniona.

5. Mniej znaczy więcej

Rachel Lindteigen zakłada, że stosując się do 4 powyższych punktów stworzysz mniejszą ilość treści, ale treść ta będzie o wiele bardziej wartościowa dla Twoich odbiorców. Bardziej ich zaangażuje, Twoi odbiorcy nie będą zmęczeni tworzonymi przez Ciebie "zapychaczami". Liczy się jakość, a nie ilość.

more

Muszę się do tego odnieść. I przeprosić.

No cóż - pani Lindteigen Ameryki nie odkryła. Będąc na jakimkolwiek szkoleniu z content marketingu (i to niekoniecznie w tym roku), Wasza wiedza byłaby na podobnym poziomie. Jeśli po przeczytaniu tytułu, a następnie treści wpisu spodziewaliście się tu jakiś nowatorskich porad to przepraszam, że się zawiedliście. Też zawiodłem się, czytają oryginalny artykuł.

Treść ta jest jednak przydatna dla tych, którzy stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w content marketingu. I myślę, że Rachel Lindteigen przyświecała podobna myśl. A tytuł to tylko zwykły clickbait. ;-)