5 najlepszych (według mnie) narzędzi, dzięki którym zaplanujesz posty w social media | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

5 najlepszych (według mnie) narzędzi, dzięki którym zaplanujesz posty w social media

Opublikowano 6 miesięcy temu - 4


Często dostaję pytania, jak ogarnąć publikację treści na wielu profilach i platformach społecznościowych jednocześnie? Jak Ty to wszystko ogarniasz?! - pytają mnie znajomi, którzy albo stawiają pierwsze kroki w prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych, albo Ci, którzy z tą branżą mają jeszcze niewiele wspólnego.

Są jeszcze inni - Ci, którzy "nie umieją internetów" - dla nich ciągle siedzę na Facebooku i przeglądam śmieszne obrazki. A przecież stworzenie interesujących (i wartościowych) treści to bardzo czasochłonne zajęcie - nie tylko pod kątem tworzenia przekazu, ale rozplanowania jego publikacji. Szczególnie, gdy zarządzamy kilkoma profilami w różnych mediach społecznościowych. A przecież taka sytuacja zdarza się bardzo często. Dla wszystkich "świeżaków" zajmujących się komunikacją w mediach społecznościowych, poniżej kilka narzędzi, dzięki którymi zaplanujecie posty na Facebooku, Twitterze, Instagramie i LinkedInie.

Hootsuite

To chyba jedno z najpopularniejszych narzędzi, nie mogło więc zabraknąć go w tym zestawieniu. Dzięki niemu zaplanujemy posty na Facebooka, Twitterze, Instagramie, LinkedInie, YouTube oraz Google+. Co więcej, sprawdzimy, jak odnoszą się do nich nasze grupy docelowe. W Hootsuite możesz także stworzyć strumienie, dzięki którym skupisz się na konkretnych treściach umieszczanych w mediach społecznościowych i szybko na nie odpowiesz. Możesz między innymi obserwować konkretny hashtag na Instagramie, czy lokalizację i dzięki temu sprawnie odpowiadać na nowe posty.

Buffer

We wszystkich podobnych zestawieniach, Buffer uwzględniany jest zaraz obok Hootsuite. Tu nie mogło być inaczej - to moje drugie ulubione narzędzie do zarządzania planowaniem publikacji w mediach społecznościowych. Buffer pozwala zarówno na dodanie tego samego posta do wszystkich mediów społecznościowych, jak i dostosowanie go do danej platformy. Dzięki temu narzędziu zaplanujemy wpisy na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pinterestcie, LinkedInie oraz Google+. Buffer zbada także idealny czas na publikację, choć ja osobiście do tych obliczeń podchodzę ostrożnie.

Post Planner

Narzędzie nieco podobne do Buffera - dzięki niemu stworzymy harmonogram publikacji na Facebooku, Twitterze i Pintereście, a specjalny algorytm wskaże sprawdzi, jaki jest optymalny czas na publikację w Waszych kanałach.

Kontentino

Narzędzie, z którym styczność mam dopiero od jakiegoś czasu, ale stwierdziłem, że warto je umieścić w tym zestawieniu. Kontentino na początku było wykorzystywane jako narzędzie wewnętrzne agencji, ale od jakiegoś czasu jest ogólnodostępne na rynku. Jak mogę w skrócie je opisać? Intuicyjny interfejs i kalendarz wpisów na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedInie. Co ciekawe, narzędzie to nie jest skierowane jedynie do specjalistów od komunikacji w social media - skorzystają z niego także klienci, którzy w prosty sposób mogą akceptować treści.

Later

Narzędzie, które wcześniej znane było jako Latergram to prosty kalendarz przypominający nam o publikacji zdjęcia na Instagramie. Być może zapytacie, czy nie ma aplikacji, która wstawi zdjęcie na Instagram automatycznie, "za nas". Być może w otchłaniach internetu znaleźlibyście taką, ale Instagram nie wspiera publikacji za pomocą narzędzi trzecich - dlatego musicie zadowolić się narzędziami pokroju Later, w których przygotujecie post, zaplanujecie go i zostaniecie poinformowani o zbliżającym się czasie jego publikacji.

Narzędzia do planowania publikacji w mediach społecznościowych są z reguły narzędziami płatnymi, jednak większość z nich posiada darmowe, uboższe od swoich "premium odpowiedników" opcje - z reguły ograniczeniem jest możliwość dodania po jednym profilu z każdego portalu, choć wszystko to różni się w zależności od narzędzia, z którym pracujemy. Dzięki tego typu aplikacjom w prosty i przyjazny stworzymy harmonogramy i określimy optymalne terminy publikacji postów, przez co zaoszczędzimy nasz czas. A jak to mówią - czas to pieniądz! ;-)

A Wy z jakich narzędzi do planowania publikacji w mediach społecznościowych korzystacie? Polecacie jakąś, która nie znalazła się na powyższej liście?