280 znaków to za mało? Twiter wprowadza "tweetstorm" | DailyWeb.pl

280 znaków to za mało? Twiter wprowadza "tweetstorm"

Opublikowano 4 miesiące temu -


Od kilku miesięcy obserwujemy szereg zmian na Twitterze. Tych "kosmetycznych", jak modyfikacja wyglądu i tych bardziej przełomowych, jak zwiększenie limitu znaków ze 140 do 280. Teraz czas na kolejną nowość i to także zmieniającą nieco ideę serwisu. Twitter oficjalnie wprowadza możliwość łączenia kilku tweetów w jeden wątek. Tak zwany "tweetstorm" był do tej pory dostępny jedynie przez aplikacje trzecie.

Nie jestem jakimś wielkim fanem Twittera. Mam na nim konto od 2014 roku, ale moja przygoda z Twitterem przypomina bardziej wątek miłosny w latynoskich serialach, niż prawdziwą miłość od pierwszego wejrzenia aż po grób. Mamy z Twitterem swoje wzloty i upadki. Ostatnio zastanawiałem się, co tak naprawdę w nim mi przeszkadza i jest to - uwaga - natłok informacji. A że staram się ograniczyć spływające do mnie niezbyt istotne informacje, które potrafią być szczególnie rozpraszające, kiedy chcesz się nad czymś skupić, Twitter był pierwszym medium społecznościowym, które postanowiłem "odłożyć". Co więcej, nowe funkcje raczej nie przyczynią się do mojego szybkiego powrotu na ćwierkacza.

280 znaków Ci nie wystarcza? Twitter od teraz umożliwia grupowanie tweetów w wątki

Z nową funkcją jest jak z szeregiem innych, udostępnionych wcześniej na Twitterze. Podobnie jak hashtagi, reetweety i możliwość oznaczania innych użytkowników, tzw. tweetstorm także został zainicjowany przez użytkowników. Nowa opcja na Twitterze pojawiła się we wtorek i przez portal nazwana została "wątkiem".

Jak działa twitterowy wątek?

Wcześniej, aby opublikować kilka tweetów na jeden temat użytkownicy mieli trzy opcje: albo odpowiadać na swoje własne tweety, albo dodawać kolejne i oznaczać je na początku np. 1/5, albo skorzystać z zewnętrznych aplikacji, wspierających tę funkcję. Teraz jest to możliwe za pomocą kilku kliknięć wprost z panelu dodawania nowego wpisu. Po skomponowaniu jednej wiadomości pojawi się nam się opcja dodania kolejnej, w tym samym wątku.

Inny jest także sposób wyświetlania tego typu treści w newsfeedzie: zamiast kilka tweetów oznaczonych liczbami, pojawił się przycisk "Pokaż ten wątek". Dzięki temu, użytkownicy będą mogli wybrać, czy dany temat ich interesuje i chcą dowiedzieć się więcej, czy mogą po prostu przescrollować feed i przejść do innych treści.

Jak oceniacie tę funkcję? Osobiście jestem ciekaw, czy marketerzy znajdą dla niej ciekawe zastosowanie w swoich kreacjach marketingowych. Jeśli jeszcze nie widzicie możliwości publikowania "wątkowych" tweetów, spokojnie - portal zapowiedział, że wprowadzenie jej dla wszystkich użytkowników zajmie kilka tygodni.