13 nowości w social media, o których trzeba wiedzieć | DailyWeb.pl

13 nowości w social media, o których trzeba wiedzieć

Opublikowano 4 tygodnie temu - 4


Media społecznościowe nie zwalniają tempa. Kolejny tydzień dostarczył nam wielu emocji i funkcjonalności, z których część z Was z całą pewnością skorzysta.

Zarówno Facebook, jak i Instagram testują obecnie wiele funkcji starając się, aby użytkownikom jak najlepieji jak najprościej korzystało się z aplikacji, a także, żeby było to jak najbardziej przyjemne doświadczenie. Jesteście gotowi? Zapraszam na przegląd tygodnia!

Cykliczne wydarzenia na Facebooku

W przypadku tworzenia wydarzeń na Facebooku pojawiła się możliwość tworzenia wydarzeń cyklicznych, a mianowicie ustawienia jednego wydarzenia, które po zakończeniu będzie automatycznie się odnawiało i wysyłało powiadomienie do użytkowników na nie zapisanych,w celu poinformowania ich, że kolejne wydarzenie z serii odbędzie się wkrótce.

Kierowanie reklamy do osób, które odwiedziły fizyczną placówkę

Projekt jest obecnie w fazie testów i nie został oficjalnie potwierdzony przez Facebooka, jednak w Internecie roi się od screenshotów zwiastujących nową funkcję. Chodzi mianowicie o „Store visits” - opcja dla reklamodawców, która pozwala na stworzenie publiczności bazując na liście osób, które odwiedziły placówkę stacjonarną. Urządzenia, które będą się znajdowane w bliskim sąsiedztwie sklepu/miejsca korzystające z tej funkcji będą wyłapywane i dołączane do bazy na podstawie której, później, będzie można stworzyć lookalike i dotrzeć do osób podobnych do klientów danej marki. Podobnie można również kierować reklamy na osoby zainteresowane danym wydarzeniem.

Facebook łączy Power Editor i Ads Manager w jedno narzędzie

Ludzie z branży marketingowej dzielą się na dwie kategorie: ta, która używa tylko Power Editora i ta, które preferuje Ads Managera. Z odsieczą przychodzi Facebook, który postanowił połączyć oba narzędzia w jedno, oczywiście przy zachowaniu wszystkich dotychczasowych funkcji. Ma to za zadanie usprawnić proces planowania kampanii i, być może, skłonić osoby, które się tym zajmują do skorzystania z szerszego wachlarza funkcji i analiz dostępnych, do tej pory, w dwóch osobnych narzędziach. Począwszy od tego tygodnia użytkownicy zobaczą zaktualizowany wygląd Managera reklam.

Wyszukiwanie na Facebooku za pomocą zdjęcia

Pole wyszukiwania Facebooka posiada dodatkową funkcję pozwalającą zrobić zdjęcie, dzięki czemu można uruchomić proces przeszukiwania. Opcja może okazać się niezwykle wartościowa dla wyszukiwania produktów i kwestii powiązanych z markami.

Nie jest to szczególną nowością, biorąc pod uwagę Snapchat i Twitter, które również rozpracowują tę opcję. Pierwsze medium podjęło się tego zadania już w 2015 roku, a Twitter w listopadzie zeszłego roku.  W lutym tego roku, takim rozwiązaniem zaskoczył również Pinterest pozwalając użytkownikom za pomocą Pinterest Lens na zaznaczenie dowolnego obiektu na zdjęciu i wyszukaniu podobnego produktu do tego, który nam się podoba.

Prywatne profile na Facebooku

Funkcja będzie pozwalała na zawężenie widoczności wszystkich swoich postów, dzięki czemu pojawi się możliwość kierowania treści tylko do wybranej, konkretnej grupy osób.

Podobną funkcję znajdziemy na Instagramie, który również pozwala kierować treści wyłącznie do zawężonej grupy odbiorców czyniąc profil bardziej prywatnym, przy jednoczesnym korzystaniu, w pełni, z uroków aplikacji.

Wskaźnik konsumowanych treści na Facebooku

Facebook cały czas rozwija obszar wideo. Po wprowadzeniu Instant Video, przyszedł czas na kolejną ciekawą, choć drobną funkcję. Chodzi mianowicie o treści, które bardzo często dodajemy do zapisanych, a później…o nich zapominamy lub czytamy je tylko w drobnym procencie. Od teraz Facebook za pomocą wskaźnika pokaże nam na jakim etapie konsumpcji danej treści jesteśmy.

Przycisk wydarzeń na głównym ekranie Facebooka

Jest to zdecydowane ułatwienie dla większości osób korzystających z Facebooka, a uczęszczających na różnego rodzaju wydarzenia. Od teraz, dzięki przyciskowi znajdującemu się zawsze pod ręką mamy możliwość podglądu na jakie wydarzenia jesteśmy zapisani, a dodatkowo wyszukanie innych, interesujących eventów. Funkcja znajduje się na głównym pasku u dołu i widoczna jest po wejściu w aplikację.

Tworzenie podobnych reklam na Facebooku

To kolejna, choć dość kontrowersyjna nowość, od Facebooka, a mianowicie pozwala on na stworzenie podobnej reklamy do tej, która wyświetla się w newsfeedzie a nie jest naszą reklamą. Opcja dostępna jest od jakiegoś czasu u niektórych użytkowników, niemniej nie była ona widoczna dla wszystkich. Po kliknięciu w trzy kropki przy reklamie otrzymujemy informację o celu dla jakiego została stworzona, co ma pozwolić na podwyższenie poziomu swoich umiejętności i podpatrzenie konkurencji w kwestii skuteczności reklam na Facebooku.

Wyciszanie znajomych na Facebooku

Funkcja powstała prawdopodobnie na potrzeby wielu osób, które zmęczone są określonego rodzaju treściami, na przykład lawiną zdjęć z wakacji, podczas gdy sami nie mają możliwości wyjazdu na urlop czy po prostu osobami, które nie chcą odlajkować profilu, ale nie chcą również otrzymywać chwilowo lub na stałe określonego rodzaju treści. Tyczy się to znajomych, stron, a także grup. Opcja jest dostępna w trzech wariantach czasowych: 24 godziny, 7 i 30 dni. To informacja oficjalnie potwierdzona przez Facebooka, który w ten sposób pragnie oddać kontrolę nad newsfeedem jego właścicielowi.

Nowy wygląd siatki na Instagramie

Funkcja obecnie znajduje się w fazie testów, jednak nie wiadomo czy za jakiś czas nie wejdzie do powszechnego użytku. Chodzi o wygląd siatki zdjęć na profilu. Dotychczas były to 3 zdjęcia w rzędzie. Instagram testuje obecnie opcję wyświetlania 4 zdjęć również w jednym rzędzie.

3D Emoji na Spanchacie

Snapchat działa z rozszerzoną rzeczywistością i jest w tym pionierem. Zapewne niebawem tego typu rzeczy dostępne będą również w innych mediach społecznościowych. Po zaktualizowaniu aplikacji mamy możliwość stworzenia bitmoji w 3D, która będzie wyglądała niezwykle realistycznie. Testowaliście już?

Automatyczne odtwarzanie dźwięku na Instagramie

Dotychczas wchodząc na Instagrama i uruchamiając wideo trzeba było każdorazowo dostosować poziom głośności do odtwarzanego materiału, co powodowało niejednokrotnie, że film włączał się z głośnością niedostosowaną do otoczenia w którym się znajdujemy. Od teraz, dzięki określeniu satysfakcjonującego poziomu głośności za pierwszym razem, aplikacja zapamiętuje i powiela to ustawienie dla każdego kolejnego filmu odtwarzanego w danej sesji. To samo tyczy się wyciszania dźwięku wideo.

Centrum kryzysowe Facebooka

Ostatnią nowością Facebooka jest również nowe Centrum Kryzysowe. To miejsce, w którym znajdować się będą aktualne informacje na temat ostatnich katastrof , ataków terrorystycznych itp. Każda osoba będzie mogła sprawdzić czy ich bliski oznaczył się jako bezpieczny w przypadku konkretnego zdarzenia, jak również otrzyma potrzebne informacje i będzie mogła zobaczyć osoby oferujące lub chcące skorzystać z pomocy.