Trzeba po prostu stworzyć biznesplan. Dzięki niemu znacznie łatwiej będzie o sukces w sprzedaży. Jednym z elementów takiego biznesplanu powinien być wybór odpowiedniego oprogramowania.  To ono będzie w końcu miejscem, z którego w dużym stopniu zarządza się firmą. Dlatego decyzja taka powinna być przemyślana a samo oprogramowanie powinno zawierać wiele istotnych funkcji. Właśnie dziś opiszemy, co jest ważne przy wyborze oprogramowania.

Oprogramowanie B2B – dlaczego jest tak ważne?

To w dużym stopniu od niego zależy sukces firmy. Z jednej strony jest to wizytówka firmy. Dzisiaj większość klientów biznesowych będzie chciała składać zamówienia przez Internet, tak więc właśnie przez takie oprogramowanie B2B. Powoduje to więc, że musi być ono wygodne dla klientów i możliwie ułatwiać im przeglądanie oferty, składanie zamówień, kontakt z hurtownią. Potrzebne jest tu więc nie tylko estetyczny i przyciągający wygląd, ale także dużo funkcjonalności. W końcu nie jest to tylko katalog, w którym klienci będą przeglądać ofertę. Z drugiej strony natomiast, to za pośrednictwem takiego oprogramowania będzie zarządzało się zamówieniami i w dużym stopniu także innymi aspektami działalności. Dlatego musi to być system, na którym można polegać, sprawdzony przez innych i dostosowany do działalności firmy. Jedną z opcji jest stworzenie takiego systemu od zera. Jednak koszty takie przedsięwzięcia to przynajmniej dziesiątki tysięcy złotych. Można jednak zdecydować się na tańsze rozwiązanie.

Oprogramowanie B2B w modelu SaaS

Oprogramowanie w modelu SaaS to bardzo wygodne rozwiązanie o coraz większej popularności w wielu dziedzinach, nie tylko w sprzedaży hurtowej. Jego cechą charakterystyczną jest to, że nie wykupuje się żadnego systemu na stałe, ani nie tworzy od zera. Płaci się po prostu za możliwość użytkowania takiego systemu w miesięcznym abonamencie. Takie oprogramowanie oferuje polska firm CStore, a szczegóły ich oferty znajdują się na stronie https://www.cstore.pl/sprzedaz-hurtowa-b2b/  Dzięki temu nie trzeba dysponować dużymi środkami inwestycyjnymi. Taki abonament to bardzo niski koszt miesięczny. Za całą stronę techniczną odpowiada też usługodawca, a więc nie trzeba się martwić o zatrudnianie zespołu informatycznego ani korzystanie z zewnętrznych firm.

Automatyzacja procesów, czyli co każda dobra platforma mieć powinna.

Czas to pieniądz – mówi popularne powiedzenie. Tak więc warto wykorzystywać go możliwie efektywnie. Właśnie automatyzacja procesów może w tym w dużym stopniu pomóc. Dlatego też powinno ją wspierać oprogramowanie, które wybierze się do sprzedaży hurtowej. Szybsze procedowanie zamówień, czyli automatyczne powiadamianie klienta o jego statusie, wysyłanie dokumentów sprzedażowych czy śledzenie przesyłki. To wszystko może wykonywać system, nie trzeba za każdym razem pisać maila do klienta samemu. Takie oszczędności w globalnym ujęciu firmy to możliwość przeznaczenia dużych zasobów na inne obszary jak chociażby rozwój sprzedaży czy marketingu. W końcu dzięki automatyzacji można obsłużyć w takim samym czasie większą liczbę klientów. Także klienci będą zadowoleniu z takiego rozwiązania. Będą na bieżąco informowani, sami nie muszą upominać się i dopytywać co dzieje się z ich zamówień. Automatyzacja to także znacznie mniej błędów. Im więcej rzeczy trzeba wykonać „ręcznie”, tym więcej pojawia się pomyłek. Nawet jeśli każda pomyłka nie wiążę się bezpośrednio z jakąś startą finansową, to traci się czas, który także jest cenny. Dzięki automatyzacji można zminimalizować takie ryzyko. Trzeba więc wybrać taki system, który pozwala wprowadzić automatyzacje w możliwie dużym stopniu.

Skalowanie biznesu

Każdy przedsiębiorca chce, żeby jego działalność się rozwijała. Zdobywanie nowych klientów, rynków, wprowadzenie nowych rozwiązań. To cele większości przedsiębiorców. Dlatego tak ważny jest wybór platformy, która będzie sprzyjała skalowaniu biznesu. W tym właśnie świetnie sprawdza się oprogramowanie SaaS. Abonament w takim systemie to kilka progów. Najtańszy to najmniejsza możliwość, od niego przeważnie się zaczyna — jest on tak przemyślany, aby był idealnym rozwiązaniem dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność. Jednak każdy kolejny szczebel wyżej to większe możliwości, jak chociażby większa ilość towaru oferowana w systemie, czy też większa liczba administratorów, którzy mogą zarządzać oprogramowaniem z ramienia firmy. Taki system rośnie wraz z przedsiębiorstwem, jednocześnie nie trzeba od razu płacić za funkcje czy możliwości, których i tak się nie wykorzysta.

Personalizacja oferty

Dzisiaj ważne jest dostosowanie oferty do klienta i jej wysoka personalizacja nie tylko w sprzedaży B2C, ale także B2B. Dlatego to kolejna rzecz, która powinno się kierować przy wyborze platformy. Oczywiście taki system powinien oferować przede wszystkim gromadzenie danych o klientach. W dalszej kolejności warto, żeby dało się przypisać konkretnych sprzedawców i handlowców do konkretnego klienta. Sprzedaż B2B od B2C różni się między innymi tym, że w tej pierwszej cena dla różnych klientów może być inna. Uzależnione to będzie od czasu trwania współpracy, wolumenu zamówienia, ich częstotliwości i po prostu tego, co udało się klientowi wynegocjować. Dlatego system powinien właśnie oferować możliwość przydzielania takich indywidualnych rabatów klientom. Znacznie ułatwia to sprzedaż czy prezentowanie oferty.

Integracje z innymi programami

Zarządzanie firma to nie tylko sam sprzedaż. Trzeba więc mieć piecze nad wieloma innymi elementami działalności. Księgowość, sprawy finansowe, CRM, zarządzanie magazynem i wiele innych. Wadą posiadania wielu programów w firmie jest rozproszenie informacji w wielu systemach. Wiąże się to z tym, że szukanie ich zajmuje znacznie więcej czasu, a także niekiedy trzeba wpisywać je w kilka miejsc. Jeśli natomiast będzie się miało system, który pozwala na integracje z innymi oprogramowaniami to można tego uniknąć. Chociażby integracja z programem do zarządzania magazynem. Taki program to lepsze planowanie dostaw i rozkład towarów. Warto jednak, żeby był zintegrowany z systemem sprzedażowym, dzięki temu można na bieżąco monitorować stany magazynowe i jeszcze lepiej reagować na to, co dzieje się w firmie. Oczywiście to tylko jeden s przykładów. Bo dobre oprogramowanie B2B można z integrować też innymi programami.

Wersja mobilna

Dziś na telefonach komórkowych wykonuje się wiele czynności, które kiedyś były zarezerwowane dla komputerów. Jeśli więc posiada się wersję mobilną systemu, można po prostu ułatwić klientowi dostęp do swojej oferty. Będzie mógł się z nią zapoznać nie tylko ze swojego biura, ale także wszędzie tam, gdzie będzie miał swój smartfon. Jak wiadomo im większa dostępność oferty, tym większa sprzedaż.

Platforma B2B – podsumowanie

Dobry wybór platformy B2B możne znacznie ułatwić prowadzenie sprzedaży i po prostu zarządzenie firmą – dlatego jest tak ważny. Oszczędność czasu i zmniejszenie liczby pomyłek – w tym może pomóc platforma oferująca automatyzacje wielu procesów. Łatwiejsza sprzedaż przez personalizację oferty i ułatwienie do niej dostępu. W końcu po prostu wygodne poruszanie się po niej klientów, jak i przyjazne zarządzanie. To właśnie najważniejsze elementy, które powinno się brać pod uwagę przy wyborze platformy sprzedażowej B2B. Duże możliwości integracji czy łatwiejsze prowadzenie działań marketingowych i możliwość skalowania – o tym także warto pamiętać. W końcu taka platforma to podstawowe narządzie prowadzenia działalności biznesowej.


Artykuł sponsorowany dostarczony przez partnera.