10 nowości w Social Media, o których warto wiedzieć
Nie ma tygodnia bez nowości – filtry czy funkcje – jesteśmy codziennie zaskakiwani nowościami, które mają za zadanie uczynić nasze życie w mediach społecznościowych ciekawszym lub zwyczajnie łatwiejszym.

Co nowego działo się na Instagramie i Facebooku w ostatnich dniach?
1. Filtry pogody
Po tym, jak Instagram wprowadził możliwość oglądania stories podczas korzystania
z przeglądarki w telefonie czas na kolejną porcję nowości! Co, gdybym powiedziała Ci, że od teraz Twój humor może mieć odzwierciedlenie w Instagramowych filtrach? Zaskakujące, ale prawdziwe.
Jak aktywować filtry?
Wystarczy po wejściu w aplikację przytrzymać przez krótką chwilę palec na ekranie. Aktywuje się dodatkowa sekcja filtrów. Obok tych najbardziej popularnych, czyli masek: psa, królika czy koali pokażą się filtry, dzięki którym można, w zależności od pogody, wyrazić swój nastrój. Działają w obu kamerach. A efekt? Oceńcie sami.
2. Instagram stories na Facebooku
Po sukcesie Instagram stories Facebook wprowadził możliwość dodawania stories również w swojej aplikacji. W związku z wprowadzeniem innowacji nie zostały wypuszczone żadne statystyki, jednak widać, że ta nowość nie odniosła takiego sukcesu jak w przypadku Instagrama. Co więc dalej? Facebook postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i…pozwolił niektórym na udostępnianie swoich Instagram stories na Facebooku.
3. Reklamy w grupach na Facebooku
Póki co ta funkcja testowana jest w Australii, Nowej Zelandii, Irlandii oraz Kanadzie. Reklamy wyglądają jak te, które znajdziemy w News Feedzie.
Obecność w grupie jest znacznie mocniejszym wyznacznikiem związania. Bardziej niż zwykłe polubienie strony. W związku z tym Facebook usuwa powoli możliwość kierowania reklam na strony, a umożliwia kierowanie ich na grupy dyskusyjne, które w ostatnim czasie przeżywają swój renesans – jest to prawie 500 milionów użytkowników!
4. 24-godzinny limit na Instagramie
Instagram wychodzi do użytkowników w kolejną ciekawą propozycją, a mianowicie pozwala na dodanie do stories zdjęć z okresu dalszego niż jedynie ostatnie 24 godziny.
U niektórych jest już opcja ładowania zdjęć z ostatniego tygodnia.
5. SnapWidget
Facebook, Instagram i inne social media można od teraz bez problemu zintegrować ze stroną www. SnapWidget to platforma, która umożliwia umieszczenie na swojej stronie widgetu z automatycznie przewijającą się listą zdjęć z Instagrama czy mapy, na której takie zdjęcia również mogą się znaleźć. Poniżej kilka przykładów:
6. Nowe formaty na Instagramie
Po tym, jak Instagram umożliwił dodawania jednorazowo kilku zdjęć bądź wideo na swój profil przyszedł czas na formaty. Do tej pory wszystkie treści musiały być w formie kwadratu. Obecnie jest możliwość dodawania krajobrazów i portretów. Haczyk tkwi w tym, że dodając kilka obrazów lub wideo jednocześnie wszystkie muszą być w jednym, wybranym przez nas formacie. Dodatkowym ułatwieniem jest również możliwość zmian w tagowaniu już po dodaniu Instagram stories, czego nie było wcześniej.
7. Facebook wie gdzie mieszkasz!
Według oficjalnych informacji Facebook jest w stani określić miejsce zamieszkania ludności z aż 23 krajów świata i może to zrobić z dokładnością do 5 metrów. Jest to możliwe na podstawie technologii rozpoznawania obrazu opartej na działaniu sztucznej inteligencji, satelit oraz udostępnianych przez nas informacji. Ma to służyć sprawdzeniu kwestii łączności i dostarczania Internetu do miejsc, gdzie jest to najbardziej utrudnione.
8. Kolorowe komentarze na Facebooku
Po wprowadzeniu możliwości dodawania kolorowego tła do statusu na Facebooku przyszedł czas na urozmaicenie komentarzy. Funkcja dostępna jest, testowo, wśród wybranych użytkowników, ale może być widoczna w szerszym gronie osób. Kolorowe komentarze działają, na chwilę obecną, jedynie w wersji mobilnej.
9. Facebook watch coraz bardziej popularny
Platforma została uruchomiona na początku sierpnia 2017 roku i działa obecnie jedynie na terenie USA. Według założeń znajdować się tam będą treści specjalnie przygotowywane przez wydawców dla serwisu Facebook. Będą to treści o charakterze dokumentalnym, poradnikowym lub lifestylowym. Na platformie zobaczymy programy od takich gigantów jak: National Geographic, Hearst, Attn, Business Insider czy Tastemade. Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy platforma będzie ogólnodostępna. Trwają pracę nad znajdującym się w niej contentem.
10. Geofiltry Snapchata
Od teraz użytkownicy Snapchata w: Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Danii, Szwecji, Norwegii oraz Finlandii będą mieli możliwość tworzenia własnych, dedykowanych geofiltrów, których wyświetlanie będą mogli zawężać w zależności od regionu w którym się znajdują, lub w którym chcą, aby geofiltry się wyświetlały. Funkcja jest możliwa po kliknięciu w Bitmoji i wejściu w ustawienia. Pojawia się tam opcja: „geofiltry na żądanie” którą należy kliknąć, by zacząć proces tworzenia. Ceny za filtr wahają się od około 7 euro w górę.