Piksel Facebook to nic innego jak zwykły kod śledzący który wklejasz między znaczniki <head> i </head> na swoją stronę. Pozwala on nam monitorować i optymalizować działania naszych odbiorców. Możliwości piksela są ogromne, dlatego żeby nie zanudzać przedstawię tylko kilka najważniejszych.

Skąd wziąć kod piksel?

Nic prostszego, wchodzimy na naszego menadżera firmy. Wybieramy zakładkę Piksele, następnie upewniamy się czy jesteśmy w sekcji „Piksel Facebook” i naciskamy Utwórz Piksel. Co do sekcji „Piksel monitorowania konwersji (stary) radzę nie korzystać z niej, ponieważ Facebook zapewnia że w drugiej połowie 2016 roku zostanie dezaktywowana. Wybieramy nazwę, akceptujemy regulamin i potwierdzamy utworzenie piksela. Wyświetlą się nam dwie możliwości : samodzielnego zainstalowanie piksela w kodzie lub wysłania e-mail z kodem do programisty. Jeśli chcemy upewnić się Piksel został zainstalowany poprawnie, na przeglądarkę Chrome została udostępniona wtyczka Facebook Pixel Helper. Bardzo wygodna i pomocna.

Co mogę z tym wszystkim zrobić?

Monitoruj zdarzenia na swojej stronie dzięki standardowym zdarzeniom. Dzięki dodaniu na konkretnych stronach konkretnych zdarzeń możesz dokładnie obserwować zachowanie twoich odbiorców. Przykład: Chcesz obserwować liczbę zarejestrowanych użytkowników, dodaj kod  fbq(’track’, 'CompleteRegistration’); na stronę z podziękowaniem za rejestrację.

fpixel1

Gdzie mam dodać kod standardowego zdarzenia?

fpixel2

  1. Kod naszej witryny –  kod piksela powinien znajdować się między znacznikami <head></head>.
  2. Kod piksela Facebooka – pewnie zauważysz że każdy piksel ma tą samą budowę. Dokładnie tak jest, różnią się tylko identyfikatorem.
  3. To co powinno nas zainteresować najbardziej czyli przestrzeń zarezerwowana na standardowe zdarzenia Facebooka. Tutaj dodajemy kod zdarzenia.

Mamy możliwość dodania jeszcze zdarzeń niestandardowych, lecz Facebook nie koniecznie je zaleca. Z własnego doświadczenia wiem że jeśli śledzimy tą samą stronę np. wyświetlenie strony kontaktu, dwoma metodami (zdarzenie niestandardowe i standardowe) nie zawsze końcowy wynik jest taki sam. Dlatego proponuję raczej się skupić na standardowej metodzie śledzenia. Ponadto mamy możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorczych, co pozwali nam zastosować remarketing – czyli ponowne zaangażowanie odbiorcy do zainteresowania się produktem lub usługą. Remarketing może wykorzystać na wiele sposobów : zwiększenie liczby polubień na fanapage, poinformowanie o promocji lub wyświetlenie reklamy strony internetowej którą wcześniej odwiedziłeś.

Tutaj chce przytoczyć krótką historię związaną z remarketingiem ze strony internetowej. Postanowiłem kupić nowy router, chwila poszukiwań w kilku sklepach komputerowych. Finalizacja transakcji i po problemie. Następnego dnia, biorę smartphone do ręki i przeglądam swojego facebookowego „walla”. Zostałem wręcz zbombardowany ofertami sklepów u których zaliczyłem odwiedziny. Oczywiście reklamy pojawiły się tylko od sklepów u których nie dokonałem transakcji.

Wniosek jest jeden remarketing jest skuteczny, przypomina o zakupie i kusi nas na każdym kroku. Nawet między zdjęciami kotów i relacjami znajomych na wakacjach.

 

Podsumowując,  jeśli chcesz zdobyć jeszcze więcej ciekawych danych analitycznych, lepiej zaplanować swoją kampanie no i jak widać powyżej wybrać odpowiedni target – koniecznie zainteresuj się facebookowym pikselem.

Potestuj i zapytaj ludzi naokoło czy kupili coś z „facebooka”, pewnie znajdzie się sporo część ludzi, którzy właśnie w taki sposób przekonali się do zakupu.